scherm blijft af en toe zwart en af en toe 1/2 min aan en daarna uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
hallo,

Ik wilde even zekerheid hebben over mijn "diagnose".
Het gaat om een Dell inspiron 1764-3973.

Het probleem:
bij opstarten gaat het scherm 9 van de 10 keer niet aan, je hoort de cooler etc wel
als die aan gaat komt je net in de OS om in te loggen en valt het scherm daarna weer uit.

Met een externe scherm ook geprobeerd en hier doet die eigenlijk hetzelfde, alleen dan gaan af en toe beide schermen aan af en af en toe alleen de externe beeldscherm (af en toe noem ik 20 t/m 30 keer of meer aan proberen te zetten zonder dat een scherm het doet)

Ik dacht aan de videokaart, heb ik dit goed gedacht?

dan had ik nog een vraag, waar zit de videokaart meestal in bij een laptop?
de processor die er in zit is een Intel Core i3-370M
en de videokaart een Radeon Mobility HD5450.

zit dit dan in de moederboard?
of in de processor?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je video geïntegreerd zit op je moederboard. De Radeon Mobility HD5450 is nl. een Videochip.
Als je geen garantie meer hebt waarschijnlijk toch een dure "reparatie".

even als toevoeging, de bios letters staan verkeer en er staan op heel veel plekken ook " tekens wat kan dit zijn?

Hallo

Dit :

"even als toevoeging, de bios letters staan verkeer en er staan op heel veel plekken ook " tekens wat kan dit zijn? "

In samensmelting met de eerder vermelde symptomen zijn deze volgens mij die van een "defekte" g.p.u. (videochip) ---> (videochip gedeeltelijk van het motherboard losgekomen)

Dit herstellen is meestal een dure grap , en is te voorkomen door op regelmatige basis de laptop eens zuiver/stofvrij te maken.

Probeer een lokaal iemand te vinden die dit voor u kan refflowen , en indien dit niet meer lukt ... een reball uit te voeren.

Neem uiteraard iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Hou u weg van oven of verfstripper escapades ... deze kunnen onmogelijk tot een deftige/stabiele/definitieve herstelling leiden.

Erger nog ... dit kan een uiteindelijke herstelling zelfs onmogelijk maken.

Peter

is het misschien mogelijk om ipv de videochip tijdelijk de geïntegreerde videokaart van de CPU te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan