Scherm blijft gewoon zwart...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Mijn pc wil niet meer opstarten...

Wanneer de pc uitstaat lijkt alles normaal, zelfs het lichtje van die pc op de router brandt...

Van zodra ik de pc aanzet gaat dat lichtje echter uit (ik weet niet of dit misschien normaal is tijdens het opstartproces maar het is me opgevallen door dit probleem) en blijft de processorkoeling op zijn maximum draaien ipv te vertragen...
Het scherm blijft gewoon zwart...
En wanneer ik hem terug probeer uit te zetten (door de powerknop in te duwen) dan gaat ie soms gewoon af, maar soms start ie gewoon meteen opnieuw waardoor ik de stroomkabel moet uittrekken om hem opnieuw actief te krijgen...

Geen biosscreen, geen biosbeeps (maar ik heb die pc nog nooit een biosbeep horen geven dus ik denk dat de fabrikant die heeft uitgeschakeld...)

Welke stappen kan ik ondernemen om de oorzaak van dit probleem te achterhalen en het op te lossen?

teneerste informeren bij de fabrikant deze heeft meestal wel een servicehelplijn

Enig idee wat dat kost?:rolleyes::p

Nu doet ie het trouwens weer...
Ik had een fannetje geinstalleerd en op het mobo aangesloten. Terug ontkoppeld en dan doet ie het weer.
Met fannetje niet
Zou wel moeten werken zou ik denken:confused:

De batterij van het moederbord halen, opstarten. De bios is nu weer leeg of anders zit er wel ergens een knopje of jumper op het moederbord om de bios te resetten. Het gaat dan in de standaard instellingen staan.

op je mobo zit meestal naast het batterreitje een jumpertje. Die staat over 2 pootjes. Haal die eraf en zet hem in een andere positie. Zet hen na een tijdje weer terug.

Bios gereset door batterijtje eruit te halen: reeds 100en keren hiervoor. Helpt niets...

Met die jumpers nog niet geprobeerd (of heeft dat exact hetzelfde effect?)

In ieder geval ben ik een tussenstukje gaan halen waardoor ik de casefan met aansluiting voor moederbord toch op de molex kan aansluiten (zoiets dus: http://www.pcsilent.nl/nl/Kables.11...or_naar_3_polige_Molex_voor_venti.282.html):p

Nu werkt alleen het geluid niet meer... (onboard) Vermoedelijk overbelast geweest door die fan die 'iets fout deed'?

Dat mobo **** gewoon... doet nooit nog iets goed en hebben we de laatste tijd altijd problemen mee...

Is het het waard om het risico te nemen een geluidskaart te kopen en die in een pcislot te steken? Wetende dat het mobo nooit iets goed doet en de kaart misschien niet herkent? Of gewoon ineens een geluidskaart op usb nemen? Of eventueel luidsprekers op usb?

Zit nu een extra geluidskaart in, nu heeft het mobo weer kuren, zoals verwacht... Maar dat is straks hopelijk over...

Als dit niet werkt, zal de stap inderdaad een nieuw mobo zijn...

Dit is wel een oude type, er staat nu een amd sempron 3400+ in als ik het goed heb, en er zit ook nog ddr-geheugen in.

Dus dan wordt het meteen voeding, mobo, geheugen en cpu vervangen :confused:

Ik begin overigens meer en meer de voeding te verdenken (het mobo ook nog steeds), net gebeurde dit:

1. Ik duw de pc uit met de powerknop (hij staat daarvoor dan nog steeds gewoon te draaien en verder gebeurd er niets)
2. Ik duw hem terug aan (hij begint weer gewoon te draaien en verder niets)
3. Ik probeer hem opnieuw uit te drukken met de powerknop, maar dit werkt deze keer niet...
4. Dus ik wil de stroomkabel eruittrekken (aan de pc) en tijdens het eruittrekken (wanneer hij er dus bijna nog half inzit en niet volledig meer) start de pc ineens wel op...

Daarna heb ik dan in windows de drivers van de geluidskaart geïnstalleerd waarna ik de pc opnieuw moest opstarten. Dit heb ik gedaan, maar nu wil ie weer niet opstarten, zelfs het trukje met de voeding en de stroomstekker werkt nu niet meer...

Iemand enig idee?:confused:

Ondertussen doet ie het weer gewoon natuurlijk...

Als ie moeilijk doet heb ik de oplossing ook alweer gevonden: slaan!

Op zich start ie zonder problemen op van zodra je hard genoeg op de kast slaat om de voeding door de behuizing heen te kunnen raken...

Iemand enig idee wat er mis is met de voeding? Ik ga sowieso nog wachten met de voeding te vervangen... Het heeft geen zin dat ik nu de voeding vervang en binnen een half jaar misschien een upgrade doe en de voeding weer zou moeten vervangen.

Ondertussen doet ie het weer gewoon natuurlijk...

Als ie moeilijk doet heb ik de oplossing ook alweer gevonden: slaan!

Op zich start ie zonder problemen op van zodra je hard genoeg op de kast slaat om de voeding door de behuizing heen te kunnen raken...

Iemand enig idee wat er mis is met de voeding? Ik ga sowieso nog wachten met de voeding te vervangen... Het heeft geen zin dat ik nu de voeding vervang en binnen een half jaar misschien een upgrade doe en de voeding weer zou moeten vervangen.
je hebt zeker een SM-systeem?
Wat voor voeding zit er in (merk, aantal watt) en welk type moederbord?

Waarvoor staat SM-systeem?

Het type moederbord is MSI Amethyst-M 1.0 volgens System Information for Windows.

Het vermogen van de voeding weet ik niet vanbuiten en kan ik nu even niet controleren maar ik gok 300 Watt. Het is een hp pavillion maar ook het typenummer weet ik niet vanbuiten.

Waarvoor staat SM-systeem?
Als t systeem pas gaat werken na het tegen de kast rammen....
(verder ga ik t echt niet uitleggen hoor ;))

Het type moederbord is MSI Amethyst-M 1.0 volgens System Information for Windows.

Het vermogen van de voeding weet ik niet vanbuiten en kan ik nu even niet controleren maar ik gok 300 Watt. Het is een hp pavillion maar ook het typenummer weet ik niet vanbuiten.
Geen bewegende delen op het moederbord in elk geval.
Je hebt natuurlijk wel alle kabels goed aangedrukt?
Ik heb zelf eigenlijk ook zo'n gek probleem: als ik maar iets in mijn kast heb gedaan dan start 9 van de 10 keer de pc niet op (blijft in het bootscherm hangen). Na het aandrukken van kabels en opnieuw opstarten gaat het daarna goed.
Das ook al zo gek probleem.

Ik zou ook voeding en moederbord verdenken.
Als je wellicht in de toekomst je systeem toch wilt upgraden, dan kan je altijd nu alvast een goede voeding kopen. Die kan je dan later altijd mee nemen naar je nieuwe systeem.

Ok, ik had niet door dat ik zo hard moest doordenken bij SM-systeem:p Ik dacht even serieus dat het een bepaalde term was ofzow:D

Nu ik dacht eerst altijd het moederbord en daarna ook misschien een kabeltje dat kortsluiting maakte in de kast (aan de powerknop ofzo). Maar nu weet ik bijna zeker dat het de voeding is. Omdat hij soms wel doorstarte als ik de kabel er wilde uittrekken en er langzaam mee bewoog of ik de voeding raakte. Geen bewegende onderdelen nee. Ik denk ook niet dat het de onderdelen van het moederbord misschien zijn omdat het nu echt alleen is door de voeding te raken. Maar zolang hij niet wordt verplaatst geen probleem.:thumb: Dus ik denk dat ik nu ga afwachten tot ik de voeding kapot heb geslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan