scherm blijft uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
371
ik heb na een schone installatie van XP pro problemen gehad met het uitvallen/opnieuw opstarten van mijn PC
na een mislukte reparatiepoging gaat mijn scherm nu helemaal niet meer aan.
Kan dus ook niet meer aan mijn Bios!
Wat te doen?
Andere videokaart al geprobeerd.

Systeem P3 met 650 processor.

Ik ben dus redelijk radeloos!

Iemand een tip?
 
er vanuit gaande dat je scherm niet defect is en dat de kaart ook goed (gemonteerd) is, kan de oplossing vrij eenvoudig zijn:

je hebt recentelijk een schone installatie gedaan dus er staat behoudens Windows nog niets op je systeem ???

Dan is de oplossing zodanig kortdurend (ongeveer 20 minuten) dat je niet langer moet zoeken maar.........................

cd van xp erin, booten vanaf cd en het spul werkt weer !
Windows opnieuw installeren en het spul zou moeten blijven werken..............
 
dat dacht ik ook en dat ging toen mis.
en nu heb ik dus geen signaal meer naar mijn scherm....
 
nee, akkoord, maar ALS je scherm niet defect is EN je videokaart is goed, dan MOET bij een herinstallatie van XP bij een reboot de monitor signaal ontvangen. Reden ? Bij booten vanaf CD wordt NIET naar de mogelijk corrupte waarde op je hdd gekeken, maar naar de standaard / algemene videodrivers van XP die op de CD rom staan, m.a.w. dat MOET werken. Als dat toch niet werkt dan vermoed ik eerder dat een of meerdere pennetjes van de stekker zijn verbogen (stekker los gehad ??? dan wel de videokaart of de monitor is defect.

Doen de monitor + de kabel het wel op een andere pc ?
 
als hij ook helemaal niets ziet van het bios kan hij toch ook niets zien met de standaard drivers zien van win xp?
ik neem aan dat beide kabels van de monitor goed zijn aangesloten en dat de monitor aan staat?
is er een ledje op je monitor die aangeeft of er signaal is ofwel is er een ledje die groen en oranje kan zijn en welke kleur heeft'ie? brandt er uberhaubt nog een ledje op de monitor? hoe oud is de monitor? hoe oud is de vga kaart? en als de computer afsloeg sputerden dan ook de boxen?
Je kunt proberen een andere monitor aan te sluiten op de computer en je kunt proberen de monitor op een andere computer aan te sluiten.

mvg

db
 
andere monitor geeft hetzelfde beeld......geen.
ledjes branden wel (geel)
andere videokaart erin gehad en zelfde resultaat.
boxen hebben nooit gesputterd
weet geen andere actie meer.
De PC heeft wel eens vaker kuren gehad dat de monitor meldde "no input signal" maar dat geen na een herstart weer over.
vermoed toch dat er een setting in de bios niet ok is of zo, maar daar kan ik dus niet meer bij. Of heeft het bios hier niets mee te maken?
 
het kan zijn dat je 2x agp kaart hebt en dat de instelling in het bios op 4x staat ingesteld, dat kun je verhelpen door het bios op de mobo te resetten, in de handleiding staat wel hoe dat moet. hoor je wel de standaard geluiden van een opstartende pc? het gerammel van de schijven en het geluid als windows opstart? het kan namelijk ook zijn dat je pc helemaal gebraden is (hoop het niet voor je) want dan is het gewoon kijken welke onderdelen het nog WEL doen en die herbruiken in in andere :(

db
 
volgens mij kan je idd. in de bios dingen verkl**ten. Misschien is het volgende een optie:

zoek iemand op met dezelfde bios en noteer de toetsaanslagen die je uitvoert om in het bios te komen en te kiezen voor de zogenaamde "default" instellingen. Ook zonder beeld zou je dan "blind" op je pc die stappen moeten kunnen zetten tot en met het "saven" en weer "verlaten" van het -dan- inmiddels geresette bios.
 
zelfde probleem als Pieter58

Pieter,
Als je de oplossing vindt hou ik me aanbevolen.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Kocht een nieuwe computer en verplaatste daarom de oude. Gewoon spanning eraf, kabels eruit. Elders kabels erin en spanning erop. Beeldscherm meldt "please check the signal cable" (zegt hij als hij geen impuls krijgt van de computer).
Ander beeldscherm geprobeerd, andere kabels geprobeerd, nood opstartdiskette geprobeerd etc. etc.
maar niets lijkt te werken.
Ik denk vast te stellen dat de computer bij het opstarten niet 'doorstart'. Ledjes branden wel en zo,(ook die van de CD speler en diskettestation heel even zoals gebruikelijk) maar normaal hoor je tijdens het opstarten ook af en toe een piep. Nu hoor ik niets.
Mocht ik eruit komen meld ik me.

Marrie
 
een veelgehoorde klacht die van jou Marrie en in een aantal gevallen bleek de videokaart wat los te zitten na de verplaatsing................
 
ik heb na veel gerammel met een oude videokaart nou weer beeld, en ga nu een nieuwe installatie doen. laat wel weten wat het wordt.
 
na een lange installatie goed gewerkt, maar de monitor viel bij de tweede keer opsarten weer uit.
Het valt me wel op dat mijn videokaart er "los"zit.
Ga maar weer verder prutsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan