Scherm blijft zwart maar XP start wel op, hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DillenF

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2005
Hallo mensen,

ik heb een dringend probleem.

Nadat ik een spel heb gespeeld (FarCry) heb ik windows laten zoeken naar een nieuwe driver voor mijn Ati Radeon 9200 128 MB videokaart omdat het spel keer op keer blijft hangen. Ook heb ik de nieuwste DirectX (9.0c?) geinstalleerd. Ik moest windows opnieuw opstarten en nu blijft mn scherm dus zwart. Het enige dat ik zie is een bericht van mn beeldscherm dat ik altijd krijg als ik mn computer opstart, na dat bericht krijg ik altijd het opstartscherm van windows maar nu dus niet meer.

Ik hoor windows wel opstarten (welkomstune), mn computer werkt dus gewoon nog. Maar ik kan dus niets zien of veranderen...

Kan iemand mij helpen?

Druk tijdens het opstarten eens herhaaldelijk op F8.
Kies daarna voor opstarten in VGA-modus.

Herhaaldelijk op F8 drukken heb ik al geprobeerd, maar ik blijf niets zien, dus of ik in de bios zat weet ik niet maar ik ga niet zonder dat ik wat zie daar lopen klooien :)

Ik zie dus ook 123 geen oplossing omdat ik simpelweg niets kan zien...

Bij het opstarten van je computer dan f8 ingedrukt houden moet je toch onder veilige mode komen..

Direct na het starten van de pc houd ik F8 ingedrukt maar het scherm blijft zwart.

Wat ik wel weet is dat windows dan niet opstart omdat ik de tune niet hoor. Maar waar de pc dan in staat? Ik heb geen idee maar ik kom iig niet in de veilige modus...

Hij zal wel staan in dat zwarte opstartscherm waarin je kan kiezen voor veilige modus, vga modus etc. maar ik zie dus niets en weet dus ook niet wat ik kies...

Als je al je aan kabels eens los haalt en alles weer opnieuw aansluit, wat gebeurd er dan met je systeem, krijg je nog een fout melding..

Heb je al eens geprobeerd om je bios waarde op default gezet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan