Scherm/connectors kapot/los?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SumBeam

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Goedenavond

Vanmiddag heeft mijn tas waar m'n laptop in zat, een flinke smakkerd gemaakt. In eerste instantie dacht ik dat er niets aan de hand was, maar toen ik hem opstartte, zag ik allerlei strepen, blokjes over het scherm. Thuis een extern scherm aangesloten, hier werkt alles prima op. Het vreemde is dat mijn scherm het nu dus wel weer gewoon doet, maar af en toe kuren vertoond.

Soms lijkt het op dit, of dit (heb even plaatjes gegoogled). Soms pakt hij ook willekeurig een aantal horizontale lijnen van 1px en die trekt hij door tot onderaan het beeldscherm. Andere keren lijkt het net alsof het beeld 100px is verschoven, dus dat de bovenkant van het scherm, onderaan staat (bv titelbalk, menu balk en adresbalk van je browser staat onderaan). Dit flikkert de hele tijd van 'normaal' naar deze foute positie.

Het lijkt dus dat het scherm zelf niet stuk is, kan hem dichtklappen, naar achter buigen, op de achterkant drukken maar er veranderd niets aan het scherm. Heb zelf een vermoeden dat er ergens een connectortje/draadje is los geraakt, maar toch nog genoeg contact maakt om beeld te geven.

Warmte/kou is het ook niet, dat maakt geen verschil, dus lijkt me ook niet te duiden op een los geraakt soldeerseltje wat krimpt/uitzet.

Hoop dat jullie je een beeld kunnen vormen bij deze omschrijving, hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en of dit een duur grapje gaat worden?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan