Scherm 'draadloze netwerkverbindingen' niet zichtbaar - Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotr

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Hoi,

Van de ene op de andere dag had ik opeens geen internet meer. Het grote probleem is dat ik niet eens verbinding kán maken, omdat het scherm 'draadloze netwerkverbinding' niet zichtbaar is. Op mijn andere, exact dezelfde laptop, kan ik gewoon via het icoontje rechtsonderin 'herstellen' of 'draadloze netwerkverbindingen openen', of via het startmenu naar verbinding maken.
Verder geeft een lampje op mijn laptop aan dat ik wel ontvangst heb. En bij 'draadloze verbinding' onder 'hardware' in het configuratiescherm geeft mijn laptop aan dat het apparaat correct werkt.

Iemand enig idee hoe ik mijn internet terug kan krijgen?

Ik heb een IBM Thinkpad T43, Windows XP Professional, ThinkPad Integrated 56K Modem, Intel(R) PRO/Wireless 2914ABG Network Connection.

hoi,

heb je gecontroleerd of hij niet op offline werken staat?

zet anders je draadloze kanaal anders, helpt vaak ook wel

Hij staat niet op offline.
Wat bedoel je met het draadloze kanaal?

'k Ben even gaan googlen over dat kanaal, maar ik denk niet dat het werkt. Ik kan zegmaar de hele optie om andere draadloze netwerken te kiezen niet vinden. Zie niet in wat het verband tussen dat en kanalen is.

Ik begrijp hem nu, dat kanaal veranderen heeft hier niks mee te maken inderdaad.

Trouwens, hij doet ook niets als ik er een LAN kabel instop.

dan zou het best wel kunnen dat je een probleem hebt met de netwerkkaart

Ik vond dit op internet om de netwerkkaart te testen.

Tip om je netwerkkaart te testen.
Ga naar "start - uitvoeren" en typ cmd
In het venster dat dan opent, typ je ping localhost
Normaal krijg je dan wat gegevens en dan 4 keer deze tekst
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms ttl=128
en dan nog wat statistiek gegevens.
Als deze tekst niet krijgt, is er iets mis met je netwerkkaart.

Gedaan, en volgens mijn pc doet de netwerkkaart het....

@mpzomer, dat zou natuurlijk wel erg toevallig zijn, als allebei de netwerkkaarten kapot zijn.

Ontopic.
Prik een utp kabel in je laptop en het andere eind in een van de lan poorten van je router.
Haal de stroom 20 seconden van je router af, en start je laptop opnieuw op. Kan zijn dat je verbinding hebt.
Zoniet Start->uitvoeren->type: cmd->enter.
In het zwarte scherm wat nu verschijnt type je ipconfig enter.
Kijk naar het adres van de standaardgateway.
Iets van 192.168.1.1
Open een webbrowser en type in de adresbalk http://192.168.1.1 of wat je ook gevonden hebt.
Gebruikersnaam en wachtwoord, meestal iets van admin admin.
Je bent nu in de router, waar je met name je wireless settings eens moet nalopen.

Je kunt bij de opties van je draadloze kaart een vinkje zetten, pictogram laten zien in de systemtray.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg :). Maar ik loop vast in het cmd scherm. Als ik ipconfig intyp krijg ik alleen maar 'Window IP-configuratie' te zien en verder niets. ...?

Ben even in de war met het verschil tussen modems en routers. Mijn modem is een KPN Experia Box. Waar zit de router?

(Sorry sorry voor mijn domheid wat betreft routers etc. :))

Kabel gaat vanuit stopcontact naar splitter, splitter is verbonden met Experia Box (modem?) en telefoon. Waar zou de router moeten zitten?

Overigens, de laptop waar ik nu op werk, is ook op de Experia box aangesloten (draadloos) en doet het wel.

Dan heb je een modem met ingebouwde router.
Als je de laptop die het wel doet, eens excact de instellingen overneemt op diegene die het niet doet zou het normaliter moeten werken.
Je hebt niet per ongeluk met de fn toets en een andere je draadloos kaartje uitgeschakeld ?

Kijk bij de wel werkende vooral naar de beveiliging.
Dit doe bij eigenschappen van de netwerkkaart.

Op de computer waar het probleem zich situeert:

Start » Uitvoeren, cmd invoeren.

ipconfig /all > info.txt
start info.txt

Resultaat graag in je volgende post.

Start » Uitvoeren, cmdinvoeren.ipconfig /allResultaat graag in je volgende post.

@Driessiooo, nou doe je weer hetzelfde als vanmiddag.
Lees eerst eens het topic door voor je in herhalingen valt:evil:

Kijk eens naar post 9 :o

Door mijn commando komen we wel de persoon zijn IP-instellingen te weten. Het is trouwens géén herhaling;
Punt 1: Jouw commando laat niet alle devices zien..
Punt 2: Ik vraag de gebruiken zijn devices op en laat deze neerzetten in kladblok bestand.

Mogelijk dat we zo kunnen zien waar het probleem zich manifesteert.

Laatst bewerkt:
/all had ik meteen ook al geprobeerd. Ook geen resultaat. Vanmiddag druk bezig geweest met andere dingen, zal vanavond of morgen verder gaan met proberen instellingen te wijzigen etc. Vooralsnog geen enkele vooruitgang :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan