Scherm flikkert tussen zwart en wit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik heb hier nog een oude laptop van een jaar of 4 oud. Ik gebruik die af en toe nog om oude computerspelletjes of programma's op te draaien die niet veel vereisen. Kwestie van m'n andere laptop niet voor 'alles' te belasten. Ook gebruik ik die voor een database met veiligheidszinnen, als ik die nodig heb ben ik graag mobieler en dat is met die oude laptop makkelijker...

Helaas tot overmaat van ramp, toen ik hem daarnet probeerde op te starten gebeurde er dit:

het scherm flikkerde van zwart naar wit, naar zwart, naar wit. Daarna blijft het wit en de laptop lijkt niets te doen. Het scherm blijft wit en af en toe flikkert het terug naar zwart. Uiteindelijk lijkt hij toch op te starten en hoor ik de opstartmelodietjes door m'n luidsprekertjes.

Heeft m'n grafische kaart het loodje gelegd? of het scherm?
Is er nog iets dat ik kan doen hiermee?

bvd
 
Ik wilde testen of het aan de grafische kaart lag of aan het beeldscherm. Ik heb het scherm van onze desktop losgekoppeld en aan m'n laptop aangesloten. Daar had ik wel beeld dus het ligt vermoedelijk al niet aan de grafische kaart.

Helaas, toen ik het scherm terug op de desktop aansloten hadden we daar ook geen beeld meer.
Wat moet ik doen?
 
Daar had ik wel beeld dus het ligt vermoedelijk al niet aan de grafische kaart.
Je grafische kaart staat los van de monitor is dus niet in de monitor ingebouwd.. Als je op je laptop geen probleem met de monitor hebt, zou ik toch maar aan een videokaart probleem gaan denken.
 
je begrijpt me verkeerd denk ik.

Het laptopbeeldscherm werkt niet.
Maar hij werkt dus op het andere beeldscherm wel. Het ligt dus vermoedelijk aan het beeldscherm van mijn laptop en niet aan de grafische kaart.


Maar het grootste probleem waar ik nu mee kamp is het probleem op onze desktop. Het scherm werkte eerst niet. Nu blijft het vasthangen op het biosscreen.
Het lichtindicatoren op het toetsenbord werken de ene keer ook weer wel en dan weer niet.
Dit prob moet dringend opgelost worden.
Biosbatterijtje er eens uithalen of niet?

Het is een hp, welk type weet ik niet, staat er ook nergens op.
 
Had er overheen gelezen dat het om een laptop ging.:eek:
 
Nu hing hij vast op het biosscreen en daar bleef hij op vasthangen. Na tien minuten tot een kwartier was er nog niets veranderd en besloot ik om het nog 1 keer te proberen alvorens het biosbatterijtje er even uit te halen. Maar wonder boven wonder werkte ie weer.

Hoe verklaar je dit?
En wat moet ik doen als het probleem zich nog eens voordoet?
 
Na enkele maanden bestaat het probleem nog steeds maar is het duidelijker geworden.

Eigenlijk is het heel simpel: staat de pc af en verplaats je hem (ookal is dat maar 1 mm ofzo) en je drukt vervolgens op de powerknop dan verschijnt er gewoon niets, nada op het scherm...

Laat je hem zo een kwartiertje draaien en duw je hem dan af en terug op, werkt ie weer...

Weet iemand raad?
 
Ik heb nu een ander scherm aan m'n laptop hangen en het werkt. De andere vraag stel ik nog wel in een ander onderwerp want die hoort hier eigenlijk niet thuis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan