Scherm gaat niet aan bij een HP DV6550eb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb een paar laptops opgekocht, met ongeveer allemaal de zelfde problemen.
Het zijn allemaal HP DV 6000,

1. HP DV 6625eb :
Had viermaal het beeld en dat hem ik kunnen verhelpen door een reflow uit te voeren (die redelijk geslaagd),
maar doordat het toetsenbord redelijk vuil en versleten was heb ik een ander toetsenbord erin geplaatst afkomstig uit een
HP DV 6620eb maar het er zit een put in aan de enter toets wat zou de hier het probleem kunnen zijn.

2. HP DV 6550eb :
Deze start wel nog op maar geeft geen enkel beeld weer alleen alle lampjes branden wel,
als ik bij dit toestel ook een reflow uitvoer kan het probleem ook verhelpen?

3. HP DV 6540eb:
Deze kan ik niet starten, omdat de stroom kabeltjes naar het moederbord waren door geknipt,
maar die heb ik kunnen herstellen maar er is iets verdwenen van het moederbord.
Indien ik het stukje terug op het moederbord kan krijgen zou het toestel nog kunnen werken?

Groetjes
Koen

PS: Indien iemand nog een HP DV 6000 heeft mag hij gerust een seintje geven!!

Hallo

" met ongeveer allemaal de zelfde problemen"

De hoofdoorzaak van voortijdig sneuvelen bij dit model laptop is zo goed als altijd een volledig/gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u./chipset.

Een volledig/gedeeltelijk door stof verstopte heatpipe radiator , of het afsluiten van de voorziene aan/afzuigopeningen ligt zo goed als altijd aan de basis.

" verhelpen door een reflow uit te voeren"

Hopelijk werd deze uitgevoerd m.b.v. een goede reflow liquid , en werd de temperatuur v/d chipset in de gaten gehouden tijdens deze "reflow".

Persoonlijk doe ik dan altijd een modificatie op de c.p.u. fan (dat deze altijd draait).

Indien korrekt uitgevoerd , en men nadien deze laptop wel zuiver houdt , is deze herstelling zo goed als zeker definitief.

Laptop 1 --> gedeeltelijk losgekomen g.p.u./chipset (4 dubbel beeld)

Laptop 2 --> zo goed als een volledig losgekomen g.p.u./chipset (geen beeld)

Laptop 3 --> neem een paar duidelijke foto's --> is zo niet te beoordelen (vergelijken ?? met een ander motherboard die wel nog volledig is bestukt)

Indien er geen printsporen zijn beschadigd , zal dit ook wel te herstellen zijn , mits je de nodige soldeerervaring/kennis bezit.

"HP DV 6620eb maar het er zit een put in aan de enter toets wat zou de hier het probleem kunnen zijn."

Wat je hiermee bedoelt is mij een kompleet vraagteken.

Peter

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de informatie!
Ik bedoel met een put in het toetsenbord:
een normaal toetsenbord is volledig vlak maar bij deze gaat het van vlak naar bol en dan zakt het in een putje.
Ik weet niet wat de mogelijke oorzaak hiervan zou kunnen zijn. De toetsen zelf zijn niet geplet of op gebold.

Bij het moederbord waar het stukje van is, zijn er geen printsporen beschadigd allen het stukje is verdwenen.

Hallo

"Bij het moederbord waar het stukje van is, zijn er geen printsporen beschadigd allen het stukje is verdwenen." ---> foto plaatsen , of zelf vergelijken met uw andere motherboards...

Eventuele motherboard opdruk kan al veel info opleveren ... D1 (diode) C1 (Condensator/elco) , etc ....

"een normaal toetsenbord is volledig vlak maar bij deze gaat het van vlak naar bol en dan zakt het in een putje.
Ik weet niet wat de mogelijke oorzaak hiervan zou kunnen zijn. De toetsen zelf zijn niet geplet of op gebold."

Dit zal wel een gevolg zijn van het nodige/nutteloze geweld , toen deze laptop het uiteindelijk heeft opgegeven..

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan