scherm gaat op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psycho007

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een probleem.
Als ik een willekeurige spel (spellen van deze tijd) wil spelen dan kom ik wel in het spel en vervolgens start ik een nieuw spel en dan binnen een paar minuten na spelen valt mijn scherm opeens uit en de fan van me videokaart begint opeens harder te draaien. Dus mijn pc staat nog wel aan alleen de videokaart slaat op hol ofzo. Dit gebeurt bijna bij alle redelijk nieuwe spellen.

Mijn systeem :

Moederbord : MSI G31M
Videokaart : Geforce 9600GT 512MB GDDR3
RAM Geheugen : OCZ 2 x 2GB
Voeding : OCZ StealthXstream 500W ATX2
Harddisk : Samsung 750GB
Scherm : Belinea o.display3 26inch

Kunnen jullie mij helpen om uit te zoeken wat het mogelijk kan zijn?

Alvast bedankt.

normaal gesproken zou ik zeggen je voeding.

maar die moet voldoende zijn voor jou systeem. kun je je temperaturen een keer doorsturen?

die kun je in je bios lezen maar makkelijker is om het programmatje pcwizard te downloaden en daarmee je temperaturen te bekijken.

Hallo nipponsei,

De temperaturen van mijn systeem :

pic1e.png

hmm vreemd de temperaturen zijn normaal..

is deze screen van tijdens het gamen? of wanneer je pc idle is (niks doet)?

dat was wanneer de pc idle was en ik heb net effe crysis warhead op resolutie 1280x1024 zitten spelen en na 5 minuten sloeg mijn videokaart weer op hol en ging me scherm weer standby en ging ik snel herstarten en meteen de temperaturen bekijken en dit kwam eruit :

pic2abp.png

Dat ziet er volgens mij toch niet heel slecht uit :confused:

Laatst bewerkt:
idd de temperaturen zijn prima en je voeding moet jou systeem aankunnen.

hmmm wel vreemd, het gebeurd alleen als je zware dingen zoals crysis een tijdje speelt?

of gebeurd het met elk spel?

heb je de pc trouwens zelf in elkaar gebouwd? heb je je videokaart al eens helemaal eruit gehaalt en opnieuw aangesloten?

heb je iets overgeklokt? iets veranderd in de bios? mss dat er per ongeluk ingesteld staat dat je pc uit gaat als hij boven de 50 graden komt?

weet je ook zeker dat je de goeie connector heb, dus geen 4 pin in een 6 pin videokaart drukken ofzo. (lijkt me stug maar goed)

gebeurde dit plotseling? even terug denken of je misschien instellingen veranderd heb of iets geinstalleerd heb.

Laatst bewerkt:
Het gebeurt bijna met elke nieuwe spel die een beetje van deze tijd is, maar soms doet hij het ook heel erg snel bijvoorbeeld bij een spel genaamd Armies of Exigo doet hij het begin scherm enzo wel en bijvoorbeeld start ik een nieuw spel en dan laad hij alles en net voordat gaat beginnen slaat de videokaart weer op hol. en dus bij sommige wat minder zware games doet hij het wat langer maar uiteindelijk gebeurt het weer en bij zware spellen duurt het dus wat korter voordat hij zo doet.

Ik heb de pc een tijdje geleden zelf gebouwd.
Ik heb de videokaart nog niet helemaal eruit gehaald en opnieuw aangesloten.
Dit zal ik dan zo effe doen.
Ik heb niks overgeklokt.
Ik zal even in de bios kijken of er zo iets staat ingesteld.
En ja ik heb gewoon de goede 6 pins connector aangesloten.
En nee ik heb geen instellingen veranderd en ik heb net een week geleden me hele pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd en dat doe ik dan wel 1 keer in de zoveel weken.
En dit gebeurde gewoon een aantal weken nadat ik deze videokaart in het systeem had geplaatst (aankoop 06/06/2008) volgens mij want ik heb dit probleem al heel erg lang alleen omdat ik eigenlijk best wel lui ben heb ik het gewoon gelaten zoals het was en ben ik gewoon verder gegaan met het spelen met me ps3, maar de laatste tijd wil ik ook wel is weer gamen met de pc, maar dat gebeurt dit dus.

:confused:

je zou eventueel een klein testje kunnen doen door een wat ouder spel, of crysis of allerlaagste instellingen te kunnen spelen kijken of die het dan ook nog doet?

heb je btw wel de laatste drivers, dx9 of 10 upgedate?

Ik heb net Mercenaries 2 zitten spelen op resolutie 1600 x 1200 en grafisch op High en ik heb 10 minuten zonder problemen zitten spelen en er is niks gebeurt:confused:

Ik heb trouwens de allerlaatste nvidia drivers en me directx9 is ook helemaal up to date.

Ik ga even andere spellen weer testen.

Heb net crysis op resolutie 800x600 zitten spelen en ging 10 minuten goed en denk dat het ook langer goed zal gaan alleen vind ik het vreemd dat hij dan vast gaat lopen op resolutie 1280x1024, want dat moet mijn videokaart toch gewoon aankunnen??

En bij het spel Total Overdose en bij het spel Armies of Exigo als hij een nieuw spel aan het laden is en net gaat beginnen slaat me videokaart ook op hol terwijl hij wel gewoon op lage instellingen staat.

En bij het spel Civil War - Secret Missions doet hij in het begin wel goed en na een minuut of 5 begint hij ook vast te lopen en dit terwijl hij op resolutie 1024x768 staat.

pff:(

hmm moeilijk moeilijk... ik kan niet echt een oorzaak vinden.. er zijn nog te veel wegen open.

wel denk ik dat het niet met je videokaart te maken heeft aangezien hij ook op lage settings dezelfde problemen geeft.

Ik had een tijdje geleden een systeem gebouwd alleen toen was ik vergeten de schroefjes tussen het moederbord en de plaat in te zetten en had ik het helemaal gebouwd en stroom op gezet en dan weetje wel wat er gebeurt is. ( echt dom trouwens, maar was me eerste keer) dus me moederbord was toen dood en me voeding ook een beetje dus heb ik toen me moederbord en me voeding vervangen. En later ook de videokaart dus bijna alle onderdelen waren wel vervangen, maar het enigste wat ik nog over heb van die opzet zijn de geheugen kaartjes....kan het misschien dat die ook toen aangetast zijn daardoor en daardoor deze problemen veroorzaken?

hmm ik weet zo gauw niet iets te bedenken behalve drastische maatregelen..

zoals heb je een ander beeldscherm beschikbaar? of sluit jou beeldscherm aan op een andere pc en speel daar een paar games. dan kun je uitsluiten of het aan je monitor ligt.

omdat we de oorzaak niet echt kunnen vinden moeten we alles stukje bij beetje uitsluiten. het zou handig zijn als je een 2e pc had waar je alles 1 voor 1 in kon testen. als al je hardware het dan wel doet zijn het je instellingen. etc etc.

Laatst bewerkt:
Kan de monitor ervoor zorgen dat de videokaart op hol slaat?:confused:
En ik heb trouwens een andere monitor geprobeerd (Dell 19inch) maar zelfde problemen.

En helaas heb ik geen 2e pc dus dan zit ik met een probleem die ik zelf niet kan oplossen....

Laatst bewerkt:
Weet er iemand misschien welk stukje hardware kan ervoor zorgen dat dit soort probleem voorkomt?
Dus dat de videokaart op hol slaat en me scherm dus op stand-by gaat(maar de pc wel gewoon aan blijft).
Of kan het gewoon van alles zijn ?

je hebt het zelf al gezegt :P het kan van alles zijn.

mobo heeft mss kuren.
voeding geeft niet genoeg stroom.
koeling koelt niet goed of de fan draait niet goed.
monitor kan kapot zijn.
als de monitor een aparte voeding adapter heeft kan die kapot zijn.
een bios setting kan verkeerd staan.
etc etc.

je hebt dit alleen bij spellen of niet?

je had al van videokaart verwisseld toch? zo niet probeer het eens.

ik zal toch maar eens je drivers helemaal herinstalleren. want je hebt het ook bij spellen op lage settings.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.

Ik heb even goed gezocht en heb nog een oude videokaart kunnen vinden.

Een Ati Radeon HD 2600XT.

nvidia drivers geuninstalled
kaart erin gestopt
ati drivers geinstalleerd

En ik heb de spellen zitten spelen waarmee ik problemen had met me 9600gt en ik heb het zonder problemen kunnen spelen.

Dus dat zou betekenen dat me videokaart gewoon stuk is en dat ik hem dus kan terugsturen omdat hij nog garantie heeft.
Ik heb hem namelijk vorig jaar juni gehaald en hij heeft 24maanden garantie volgens Alternate.

als je het zeker wilt weten moet je hem eerst in een andere pc testen. maar als je nog garantie hebt zou ik hem gewoon terug sturen dan kijken hun wel verder.

Ik zal even alternate bellen en de videokaart opsturen kijken wat er gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan