Scherm gaat open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Bij mijn laptop MSI CR620 gaat mijn scherm open als ik de laptop open of sluit.
Ik heb na zoeken een bericht gestuurd naar MSI maar dat schiet niet op.
De leverancier waar ik hem gekocht heb wil ik niet meer naar toe omdat ik zo'n beroerde en slechte service heb gehad. Ik heb hier al veel meer over geschreven en dan staat hier.

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen of wat ik zou kunnen doen?
Ik heb de laptop op 11-10-2010 gekocht.

laptop.jpg

Het lijkt er op dat de bevestigingsschoefjes van de scharnieren van je scherm los zitten waardoor het scharnier je scherm openduwt.
Probeer om bij de schroeven te komen en ze vast te draaien.
Het zijn waarschijnlijk zgn torx schroeven waarvoor je bij de Gamma ofzo een speciale set bitjes kunt kopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Torx

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bitjes heb ik wel maar zitten die schroefjes soms onder de rubberdopjes aan de binnenkant van en rondom het scherm?

Nee helaas dat werkt niet, het schroefje zit helemaal vast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet toch kunnen zien wat precies de oorzaak is van het opengaan van je schermbehuizing ?
Ik zou het toch bij je scharnieren zoeken.
Is je scharnier niet gebroken ?

Groeten Marcel

Idd. als ik zo onderdoor het scherm kijk dan lijkt het erop dat er een pennetje ontbreekt aan de li. kant van de scharnier.

Heeft iemand misschien een filmpje of een handleiding om te bezien of ik dit zelf kan oplossen dmv. een nieuwe scharnier?

Idd is de scharnier kapot. De strip die aan de scharnier vast zit en aan het scherm vast zit is gebroken. Na 2,5 jaar al dat is wel erg snel.
Alleen blijkt het nu zeer moeilijk om aan een nieuwe strip te komen, bijna onmogelijk.
Heeft iemand ene tip waar ik die kan krijgen?
Het is een MSI CR620.
Via MSI blijkt het ook zeer moeilijk.

Zelf maar even gebeld naar MSI en de onderdelen leverancier van MSI en dan blijkt het helemaal geen probleem te zijn.
Dus wat die reparateur kletst weet ik niet maar ik had het na een telefoontje van 4 minuten besteld en volgens hun was het niet te bestellen. Dan zet ik het er zelf wel in.

Mooi toch dat je het zelf kan repareren.
Rekenen ze nog kosten voor het onderdeel ?

Groeten Marcel

7 euro.
Die reparateur heeft zo zitten knoeien met mijn laptop dat ik het zelf beter kan, vandaar dat ik het zelf ga doen. Onbegrijpelijk dat zo iemand op de website van MSI staat als dealer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan