Scherm ineens smaller geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Door een onbewuste muis-manoeuvre heeft mijn vriendin het scherm van haar PC ineens ongeveer 25% smaller gemaakt en alles wat er op staat is naar rato in elkaar gedrukt.
Ze heeft mij gevraagd haar te helpen, maar ik weet het ook niet precies.
Ik denk: rechtsklikken op bureaublad-> Eigenschappen -> tab Instellingen, en (als dat goed is), wat moet ik daar dan doen?

welk besturingssysteem?
bij vista:
op het bureaublad; rechtermuisknop; aanpassen aan persoonlijke instellingen; beeldscherm instellingen en dan de schermresolutie aanpassen

W-XP. Dat had ik er niet bij gezegd omdat er al eerder opgegeven moest worden om welk besturingssysteem het gaat.

De balk bij Beeldschermresolutie zo ver mogelijk naar rechts verplaatsen

Werkt dat niet, dan is de kans aanwezig dat je op de ''auto'' knop van je monitor moet klikken. Zit vaak dicht bij de aan/uit knop

Zit er op je beeldscherm geen knopje? (Meestal ligt het aan je beeldscherm, in menu kun je het weer terugzetten).

Fab300 en Ane Lenstra hebben het bij het rechte eind.
Ik was er niet bij toen mijn vriendin blijkbaar een knopje op de monitor zelf indrukte zonder het te merken. Doordat we niet bij elkaar wonen, kon ik niet eerder reageren.
Knopje 1 vanaf links indrukken en alles is weer normaal geworden. Zulke simpele dingetjes moet je gewoon weten.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan