Scherm kapot, repareren of nieuwe laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerleekie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo allemaal,

Iemand heeft per ongeluk mijn laptop laten vallen op de grond en nu is mijn display (lcd, crystal brite o.i.d.) helemaal kapot. De computer zelf doet het nog goed gelukkig, ik heb de monitor van onze desktop erop aangesloten en kan gewoon alles er op doen. Maar nu ben ik hard op zoek naar advies van de kenners. Wat kan ik nu het beste doen:
1. scherm laten repareren
2. nieuwe laptop kopen

1: schijnt erg duur te zijn. Kan kosten waarschijnlijk wel verhalen op de WA verzekering van degene die hem heeft laten vallen. Ben laptop waarschijnlijk lang kwijt?
2: dan zit er vista op en daar hoor ik slechte verhalen over. Maak graag foto's die ik bewerk met Adobe Photoshop Elements en daarvan heb ik een keer gelezen dat die niet goed zou draaien op vista. Maar of dat waar is... Voordeel is wel dat ik weer 'clean' kan beginnen, zonder alle foutmeldingkjes hier en daar die ik heb.

Kortom, er zijn zoveel voor- en nadelen....wat zouden jullie doen?

Misschien handige extra info: het is een fujitsu siemens Amilo, 17 inch scherm, gekocht medio/eind 2006, nieuwprijs € 1.000,- ongeveer, windows xp. Ik heb een éénmanszaak, dus als ik een nieuwe koop is het weer een zakelijke aanschaf.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Groeten van een leek

ik zou zelf een nieuwe kopen.

het is waarschijnlijk zo dat als je hem op stuurt dat je hem minimaal 2 weken kwijt bent.
maar bij nieuwe laptops zit meestal wel vista maar toen ik deze laptop gekocht had paar weken terug was ik vista na een week zo zat dat ik het er ook af gooiden.

dus als je wil kan het er gewoon af.
ik zou een nieuwe kopen.

greet soundguy

ik zou hem eerst even bij de pc-dokter langs brengen of zoiets dergelijks ( of bij mij ) zo enzo voor een prijsopgave !
Vraagje , is er zichtbare schade aan het lcd scherm ( scheuren of vlekken in het beeld ) zoniet , kan het ook zo zijn dat er mischien een draadbreukje of mischien als je echt mazzel hebt een stekkertje ( intern ) los zit , dus prijsopgave laten doen ( niet zeggen dat ie gevallen is , laat ze maar even zoeken ) .

succes Devious

Repareren kan heel goed, mits er onderdelen op voorraad zijn.
Kosten: Wel, als iemand anders dan jij dat heeft gedaan, dan stel je die ander daarvoor schriftelijk aansprakelijk.
Die stuurd de brief naar zijn aansprakelijkheids verzekering en het scherm wordt dan (deels) vergoed.
De dader krijgt geen polis verhoging ofzo.

Maar goed, zonder al te veel reclame te maken, kijk even op laptopreparatie.nl

als hij moet hersteld worden
weet niet of dat zo goedkoop is ,ik vermoed van niet
heeft degene die hem heeft laten vallen geen famiale verzekering (of iemand aanspreken die dat wel heeft

francise is nu wel opgetrokken naar 210€
dus als scherm meer kost zou je zo kunnen doen

als ik het goed heb dan is diegene aansprakelijk via de WA. Hij zal de kosten dus bij zijn verzekering moeten declareren (en als ie die niet heeft is dat dom van hem ;) )

Bij Tips & Trucs werd je ook niet veel wijzer, zag ik....

Een vervangend, passend 17" LCD scherm vind je links en rechts vanaf € 239.... Zonder inbouw!

aangezien de garantie waarschijnlijk al verlopen is (goed controleren!!) kan je hem dan zelf inbouwen....... dat scheelt echt vele euro's

het enige probleem is dat als het niet lukt of het verkeerd gaat er nog meer kapot kan

Reparatie laptop scherm

Hallo, ik heb een bedrijf gevonden die het scherm voor € 219,- leverd.

Kijk maar op www.notelogic.nl

Ik heb mijn laptop daar ook laten maken, hij was binnen 1 uur klaar.:thumb::D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan