scherm kwaliteit dell vostro 1700

Status
Niet open voor verdere reacties.

wurth

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Goededag,

Ik heb een vostro 1700 mijn spec zijn het volgende 1440x900 zonder truelife t7300 160gb 7200rpm vista home primium. Nu ben ik niet erg tevreden met mijn scherm erg klein verticial inkijkhoek als je een beetje beweeg dan zie je de kleuren helderheid veranderen. ook de zwartheid van het scherm valt tegen als je een donker scherm heb zie je de lamp schijnen door het scherm. Het lijkt ook wel dat er een zwart raster over het scherm zit. Nu heb ik de volgende review gevonden http://veniors.web-log.nl...ew_dell_vos.html#comments daar staat in dat het scherm is vervangen voor een samsung scherm maar hoe kan ik weten wat voor scherm er nu op mijn laptop zit? Want anders kan ik dell bellen voor een nieuw scherm die is volgens die review veel beter ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
alvast bedankt voor de hulp

Niels Vlaar

Wanneer op een gegeven moment een bepaald product een upgrade/facelift krijgt, wil dit niet zeggen dat ze eventjes kosteloos jouw scherm gaan vervangen.
Op het moment dat je de laptop kocht, heb je ook kunnen constateren dat het scherm maar een inkijkhoek had van 160 graden.

Je scherm heeft dus een TN panel.
Het nieuwer type zal wel een PVA panel hebben. Deze panelen zijn dus een stukje duurder.

Maar wees gerust, 99% van de mensen die in het bezit zijn van een TFT monitor hebben een TN panel.
De schermen met een PVA panel zijn in de normale winkelketens nauwelijks te vinden.

Ja maar mijn laptop is 4 maanden oud en de laptop in de link heeft het zelfde gedaan en er is nog geen facelift geweest van dit type

Ik wil juist weten of ik al zo'n scherm heb maar hoe kan ik zien wat voor type merk scherm ik nu heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan