scherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Als ik de laptop van mijn dochter wil opstarten krijg ik alleen aan de linker kant een wit en aan de rechterkant een paar scherm.Verder doet hij niets.
Zou het de videokaart kunnen zijn en zo ja hoe kan je dat testen?
Het gaat om een Acer Aspire 5520 met windows 7

"een paar scherm" ?? Typo? > een paar schermen?
Zo ja:
Lijkt me de videokaart ja, burned > throw away. Laptop is goedkoper te vervangen dan een specifiek onderdeel te repareren

Hoi,

Je kan voor de zekerheid even kijken of het de videokaart is door er een extern scherm aan te hangen geeft deze het zelfde beeld dan lijkt mij het duidelijk.

ik heb helaas geen kabel die past maar er zitten allerlei bestanden op die ze nodig heeft voor school

Hoi,

Even afhankelijk welk hd (sat of ide) er in zit maar waarschijnlijk kan je met een adapter de hd wel in een andere pc bij hangen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Eventueel met een externe behuizing of een losse kabel naar een usb maar dan is even van belang welke type hd het is sata of ide.

Je zou zoiets als dit dan kunnen gebruiken of deze heb je gelijk wat opslag ruimte extra

Laatst bewerkt:
maar kan je de hd van de defecte laptop dan wel benaderen als hij niet opgestart is?

als ik heb met een usb probeer te verbinden kan hij geen stuurprogramma vinden

Hoi,

Je zal de hd eruit moeten halen;)

Zie bericht 17.00 uur

Laatst bewerkt:
Harddisk uitbouwen en aan een andere computer hangen met behulp van een ide usb adapter.
Te koop bij bv. Conrad.
Dan kun je je bestanden naar die andere computer verplaatsen cq kopiëren.

ide usb adapter.jpg

Laatst bewerkt:
is het niet makkelijker om gwn een kabeltje te kopen en het aan je pc te hangen.
wat kan je later nog doen met een dure adapter?

Absoluut.
HDD uit je laptop halen en hierin bevestigen.
Via USB verbinden met een computer.
Als je hem eerst demonteert en meeneemt naar Mycom, zetten zij hem misschien er wel in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan