Scherm niet overal even groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
http://home.12move.nl/~hubers/

Ik snap het niet meer !

Kan er eens iemand op de bovenstaande site kijken.

De tekst bovenaan: kuikenbroederij van Hulst b.v.
als het op kwalteit aankomt.

Nu ik op de computer op mijn werk kijk past die tekst niet geheel op het scherm terwijl het op de computer wel goed past. En beide zijn een 17-inch scherm.

Komt het misschien doordat ik iets fout doe in de bron code ?????

Wie kan het uitleggen ?

Jacco

Hallo Jacco

Ik krijg de website goed op het beeld. Ik heb trouwens een TFT scherm 15" resolutie 1024 x 768.
Je website mankeert niks aan. Het beeld veranderd ook iets als je hem in een andere browser bekijkt. Verder moet je eens kijken of de resolutie van je beeldscherm op beide pc's gelijk is. De instelling van het standaard lettertype in je browser heeft ook invloed hoe je pagina eruit komt te zien.

succes

J@n

Ik krijg hem ook in zijn geheel te zien. IE6 17"monitor, 1024 resolutie. Bij Historie, van ei tot kuiken en bij certificering moet ik wel met de pijl naar rechts om alles te kunnen zien. Bij wie zijn wij niet, maar dat is ook een kleiner lettertype dan de rest. Misschien dat dat scheelt

[edit]foutje, als ik goed kijk zie ik "aankomt" niet helemaal. Ik krijg hem tot de helft van de M)[/edit]

Laatst bewerkt:
Snap het toch niet.

De computer op het werk is alsvolgt ingesteld:

1024 x 768 pixels
tekengrootte: kleiner

17" monitor

en toch zie ik de tekst niet helemaal, en jullie wel ?

Jacco

Ik heb mijn bericht al aangepast:D Zie boven .Tekengrootte "Normaal"

Als ik mijn tekengrootte op normaal zet wordt het alleen nog maar erger.

RaRa politie-pet ??????

Jacco

Ik vind het zowieso al jammer dat ik naar rechts moet scrollen op sommige pagina's. Mijn muis wil alleen naar boven en naar beneden. Misschien is het mooier om het helemaal smaller te maken? De "t" van Hulst krijg ik ook niet helemaal. Ik mis een heeeeel klein stukje T

ps. Met tekengrootte kleiner hoef ik niet te scrollen:D Misschien eens handig om uit te zoeken wat de meeste gebruikers gebruiken? Een poll of zo?

Laatst bewerkt:
Ik vind het zowieso al jammer dat ik naar rechts moet scrollen op sommige pagina's

Dat is inderdaad niet de bedoeling.

Stomme vraag misschien; hoe los ik dat dan op ?

Jacco

Ik kwam er al achter hoe het te voorkomen. Als ik net als jij mijn tekengrootte op kleiner zet heb ik het niet. Maar een poll is misschien handig om te kijken wat de meeste mensen hebben. Ik gebruik normaal. Mijn vriend ook. Ik hoop niet voor je dat het gros van de mensen normaal gebruikt

Volgens mijn vriend moet je in het script voor je lichtkrant je font_size kleiner maken. Die is nu 60. Op 50 moet hij wel goed zijn. Hij heeft hem op "normaal"getest :)

En textposition Var x_textposition kleiner maken, dan is de scrollbalk weg als het goed is. Je moet een beetje spelen met de waarden om te kijken hoe jij hem wilt hebben

Laatst bewerkt:
Daar was ik weer,

Ik heb te vroeg lopen juichen voor je.
In Internet Explorer heb ik op de pagina wie zijn wij een zwarte tekst lettertype Arial
In Netscape 7.02 heb ik op de pagina wie zijn wij een rode tekst en een ander lettertype (volgens mij Helvetica)
Heb je ook een standaard lettertype met een kleur aangegeven voor je website?
Verder komt van op de homepage in Netscape de tekst kuikenbroederij van Hulst b.v.
als het op kwalteit aankomt.
niet in beeld.
Bij IE moest ik mijn beveiliging verlagen om te kunnen kijken anders werd de activeX niet geladen.
Maar het scrollprobleem zit misschien in het lettertype dat je deze niet hebt aangegeven.

Daarmee zal de tekengrootte van de lichtkrant inderdaad minder groot zijn maar daarmee is de rest nog niet opgelost.

Even voor alle duidelijkheid:

Als ik vanavond de tekengrootte van mijn computer op normaal zet, en dan alle pagina's hierop aanpas dan zal het probleem opgelost zijn ?

Jacco

Toch klopt het volgens mij niet helemaal wat ik zeg.

Als ik naar een willekeurige site ga en ik zet dan de tekengrootte op b.v. extra groot dan komen er geen scroll-balken te voorschijn.

Het moet dus iets anders zijn.

Jacco

Ik zie dat je het trouwens over de lichtkrant hebt en ik had het over mijn gehele site.

We praten even langs elkaar af.

Jacco

ja, volgens mijn vriend wel. Die heeft de broncode (script) bekeken. In de Head

Hi Jacco,
Ik zie dat je preformatted text gebruikt. Bijvoorbeeld in van ei tot kuiken staat
Code:
<pre> voor foto's enz.

Als je hierachter de sluittag
Code:
</pre>
toevoegt, zal 'ie de tekst weer afbreken.

Wellicht is dat bij de andere pagina's ook het geval.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan