scherm op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Toen ik gisteravond mijn pc opnieuw wilde opstarten zag ik staan dat mijn mailprogramma mail aan het binnenhalen was en stond er de vraag afbreken?
Tevens zo'n venstertje waar staat beeindigen of annuleren, als je nu op beeindigen drukt enz......
ik heb nergens op gedrukt en op een gegeven moment ging de pc uit. Maar toen hij weer opstartte zag ik een zwart scherm met daarin een paar letters, ik weet niet meer welke, en de mededeling dat ik op ctr.alt en -ik dacht- delete moest drukken op hem op te starten. Dit lukte maar niet en na een paar tervergeefse pogingen heb ik ten einde raad de restore cd er in gedaan en heb ik de pc weer aan de praat gekregen. De hele avond is dat goed gegaan.
Toen ik vandaag de pc weer aanzette weer dat zwarte scherm alleen nu niet die letters, alleen een knipperend streepje.
Hoe ik hem weer aan heb gekregen weet ik nu nog niet maar is er iemand die dit herkend en weet wat er mis is?
En nog belangrijker, hoe ik dit op moet lossen?
Alvast mijn dank,
Margriet
 
Ik heb altijd een zwart scherm en een knipperend streepje als ik een programma heb geinstalleerd of upgedate (wanneer een programma vraagt of hij de pc mag herstarten zodat de veranderingen actief worden). Enkel de stekker uittrekken helpt dan, waarna windows bij de volgende opstart overgaat naar opstarten in veilige modus (pc niet correct afgesloten enz .....)
Ik heb probleem op dit forum al eens voorgelegd maar niet tot een oplossing gekomen. Veel succes dus :thumb:
 
Ik had de pc ook uitgezet maar het probleem bleef,
het beroerde is echter dat ik niet op kan starten in de veilige modus.
 
Waarom kan je niet opstarten in veilige modus ????
Dit gaat toch automatisch ????
Met welke versie van Windows werk je ??
 
Margriet, een idee is om met het programmaatje Hijack This (hier downloaden), een logfile te maken en op dit forum op de bestemde plek (even zoeken...) te plaatsen (plakken).
Misschien dat een vakkundige Helpmijer de oorzaak van het probleem vindt in het log.
 
hallo dick
dat is abracadabra voor mij, wat bedoel je precies, ik ben een leek, waar vind ik die plek?
en wat is een logfile:eek:
 
ik werk met windows XP home, heb een medion pc..
het vreemde van alles is dat ik al een tijdje een probleem heb als ik naar het startmenu ga. op het moment dat mijn muis daar in de buurt komt verdwijnt in een keer het hele startmenu en alle pictogrammen op het bureaublad inclusief de taakbalk.
een paar seconden later kan ik gewoon weer verder, is alles weer "normaal"
En weet je misschien hoe ik dan op moet starten in de veilige modus?
 
Geplaatst door magriet
hallo dick
dat is abracadabra voor mij, wat bedoel je precies, ik ben een leek, waar vind ik die plek?
en wat is een logfile:eek:
Klik op de link en download Hijack This.
'Run' dat programma.
Aan het eind geef je opdracht een logfile te maken.
Open die file daarna, kopieer het en plak het in het eind van de thread Hijack This op dit forum.
Duidelijk?
 
bijna maar nog net niet helemaal, je zult me wel ontzettend stom vinden maar waar vind ik de thread in dit forum. Ik weet niet eens wat een thread is, errug he?:confused:
 
Nou... je gaat naar Helpmij Forum, dan naar Spyware etc. en daar zie je de Hijack thread.
 
ik probeerde de zaak te herstellen met systeemherstel maar dan krijg ik de volgende mededeling:
gemaakte wijzigingen van station(s) L:E:\D:\C:\ na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt omdat het station uitgesloten is van controle door systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.
Is hier ook soms iets mee aan de hand?
 
Staat Systeemherstel uitgeschakeld?
Kijk daar: klik rechts op Mijn Computer > Eigenschappen > tabblad Systeemherstel: uitgeschakeld?

En hoe zit het met Hiack This?
 
systeemherstel

systeemherstel is niet uitgeschakeld, er staat geen vinkje voor.
En ik heb gedaan wat je gezegd hebt met Hijack this, heb de logfile gepost maar nu kan ik het niet meer terugvinden, dus ook een evt. antwoord mis ik nu.
Ja, ik weet het, blond (geweest) he:eek:
 
Haha.
Als je naar je profiel gaat (bovenaan de Helpmij pagina) dan kun je daar je eigen berichten laten zoeken en dan vind je het terug.
 
eh... ik zie je post niet in de Hijackthread.... Heb je het wel goed gedaan?
Heb je daar gelezen hoe je het mooet doen?
 
logfile

haha, ja maar zo blond ben ik nou ook weer niet (grijs komt eerder) maar daar had ik al gezocht maar zo'n logfile staat schijnbaar niet op naam, ik kan tenminste mijn eigen naam niet terugvinden:)
 
****a, ik heb in ieder geval mijn eigen bericht weer gevonden, het staat in het forum virus firewall spyware onder vermelding van scherm op zwart, gepost op 5 oktober.
vervolgens antwoord gekregen en toen is het denk ik mis gegaan.
ik ga het nog maar eens proberen
:confused:
Weet jij trouwens of je in datzelfde forum dan ook de reacties op dat logfile kunt lezen?
Trouwens, bedankt voor je geduld en hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan