scherm & pc blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Niet 100% zeker of het hier wel op de jusite plek staat.. maar omdat het probleem zich vooral visueel voordoet... toch maar hier gezet.

Het probleem dat ik hier heb is dat tijdens vooral zwaardere games (farcry 2, need for speed en andere ) mijn beeld en pc blokkeren.

Ik krijg dan dit te zien:

DSC_0072.jpg

Beeld blokkeert dan, aantal pixels knipperen en verspringen nog wat.. maar dat is het dan ook.

Dit beeld had ik net een half uur geleden in Far Cry 2 dat ik vandaag ben gaan halen. Ik sukkel al een hele tijd met dit probleem en ik weet het eigenlijk niet meer... ik heb paar maanden geleden zowat alle pc onderdelen vervangen (moederbord, cpu, videokaart, geheugen en harde schijf) Maar het probleem blijft het zelfde. Ik vermoed dus ook niet dat het aan één van deze onderdelen ligt, ook omdat ik de laatste drivers heb geïnstalleerd. Heb ook geprobeerd in lagere resoluties te spelen maar probleem blijft hetzelfde.. Met als gevolg dat ik reset moet doen en opnieuw moet opstarten.

Iemand een idee wat dit probleem kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

alvast hartelijk dank.

Nieuwe hardware zegt niet zo veel.

Vertel eens wat er in je pc zit allemaal en vergeet niet ook de voeding te vermelden!

hey,

Wel moederbord is één van Asus: M2n-Sli deluxe
Videokaart komt ook van Asus en is een nvidia 8800gt
Processor: Amd - 64 x2 6000
Geheugen: 2 x 1024mb
Harde schijf van Samsung 500gb
Geluid: Audigy 2

en verder een dvd speler / brander en een gewone dvd speler.

Omdat de voeding het 'oudste' onderdeel was heb ik dat net ook vervangen door een andere. De oude was één van 430 watt en nu zit er een corsair 650watt in. Helaas hetzelfde probleem.

Je zou gewoon die games moeten kunnen spelen met die specs...
Heel erg raar...

er zit ook geen regelmaat in. Het is niet dat het binnen de zoveel minuten is.. dit zou dan kunnen wijzen op te hoge temperatuur ofzo.

Ter info, besturingssysteem is Win Vista

heb vandaag nog het één en ander geprobeerd... andere harde schijf en daar een schone win vista installatie op en dan onmiddelijk het spel.... zelfde probleem

Omdat ik toevallig de pc van m'n broertje ook nog heb staan hier ook wat hardware gewisseld.
ander geheugen gestoken > zelfde probleem
nu zijn videokaart en nu heb ik toch al een goed half uur kunnen gamen terwijl dat er voor maar een paar minuten was.

Dus misschien toch iets aan de videokaart of combinatie van videokaart en ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan