scherm problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plyrlrns

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
9
ik heb een probleem met mijn laptop.
soms valt mijn scherm bijna volledig weg ( ik kan met veel moeite nog iets lezen).
ik heb ergens gelezen dat dit kan zijn omdat mijn achtergrondlicht uitvalt.
nu is mijn vraag: kan dit zijn omdat ik een andere lader gebruik dan mijn normale lader?
( mijn lader is stuk daarom gebruik ik deze van mijn vorige laptop)
mss geeft deze te weinig stroom naar mijn scherm????? :confused:
 
Zou goed kunnen,kijk eens en vergelijk de 2 laders aan de onderzijde staan de gegevens.
Kijk eens of er iets staat bij configuratiescherm>energieschema en zet hier alles eens op hoge prestaties.
 
ja
mijn normale lader geeft 4.74 A en deze die ik nu gebruik slechts 3.42 A
kan het daar aan liggen???:confused:
 
Hallo

Vergelijk de uitgangsspanning meestal is deze 19 V klopt dit op allebei???

Het wegvallen v/h beeld , doet mij eerder de backlight v/d "portable" als defekt/verdacht voorkomen , waardoor uw eerste voeding uiteindelijk is gesneuveld ....

Vermelding van merk/typenr/ouderdom is uiteraard ook een nuttige vermelding.:eek:

Berekenen vermogen p = u x i ---> 4.74 A x 19 --> 90 W 3.42 A X 19 --> 64.98W

Originele adaptor is/was 90 Watt , uw vervanger slechts 64.98 (65) Watt

Afgerond naar beneden , is deze slechts de helft v/h vermogen , dus JA je hebt een mogelijk probleem .

Adaptor kan warm worden , en vervroegd sneuvelen.

Je kunt uiteraard ook eens voelen , of deze nu niet meer dan handwarm wordt ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Vergelijk de uitgangsspanning meestal is deze 19 V klopt dit op allebei???

Het wegvallen v/h beeld , doet mij eerder de backlight v/d "portable" als defekt/verdacht voorkomen , waardoor uw eerste voeding uiteindelijk is gesneuveld ....

Vermelding van merk/typenr/ouderdom is uiteraard ook een nuttige vermelding.:eek:

Peter

ja ze geven allebei 19V.
btw: mijn lader is stuk gegaan omdat mijn hond hem heeft kapot gebeten.
ik heb een acer aspire 7730ZG slechts een paar maander oud
 
Hallo

Heb je dit symptoom ook indien je enkel op de interne volledig opgeladen batterij werkt ??

Indien ja ---> uiteraard garantie claimen , en niets zeggen over de hond die geen eten krijgt ;)

Peter
 
Hallo

Heb je dit symptoom ook indien je enkel op de interne volledig opgeladen batterij werkt ??

Indien ja ---> uiteraard garantie claimen , en niets zeggen over de hond die geen eten krijgt ;)

Peter

ja, ik heb dit ook als ik niet aan het laden ben.
lol :p
 
Lader ?
Die laptop werkt op batterij, indien de lader niet voldoende is dan zal de batterij verder ontladen bij gebruik en het ding volledig uitvallen wanneer de batterij leeg is...
Vermoedelijk zit er een slecht contact aan de aansluiting van je backlights of is de bedrading onderbroken. Mijn ervaring met Acer is dat ze hun contacten nogal ondermaats uitvoeren waardoor gelijkaardige problemen kunnen ontstaan. Is je laptop nog onder garantie, hem dan zo snel mogelijk binnen sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan