Scherm resolutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Beste lezers/helpers

Mijn sony kdl-26u2000 hdmi scherm op de toshiba r700 - 14j (i7) aangesloten.
Helaas is de onboard scherm van mijn laptop stuk en de vga schermen die ik hebt zijn niet heel groot.

Ik dacht ik haal die Sony in huis en heb eindelijk een degelijke scherm!
Maar wat ik ook probeer in windows 11 hij weergeeft niet de juiste resolutie. Ik dacht tja de drivers, maar kan niets updaten want ze staan goed.
Ik denk logisch windows herkent ze automatisch.

* Driver videokaart gecheckt = up to date
* Hoogste resolutie in windows is mogelijk tot 1268x768
* Grafische instellingen van intel geprobeerd, maar hij springt steeds naar 1268x768
* Bovenstaande uitgevoerd met vga
* Bij gebruik van hdmi wil het beeld helemaal niet de juiste weergave geven en het beeld knippert veel, ook valt me laptop dan plots uit.

Ik kan kiezen uit 50hz, 59 hz en 60 hz
Zelf kies ik voor 50hz maar het lijkt erop het scherm automatisch naar 60hz springt (op 1268x768)
Ik dacht kan maar 1 ding zijn en dat is in het menu van de scherm zelf de auto functie aan staat, maar zelf dat staat uit.

Hij zou: 1366x768 aan moeten kunnen, maar welke weg ik ook probeer hij lijkt dit niet aan te kunnen.
Mijn probleem nu:

* Scherm is veel te lage resolutie waardoor alles in zoom functie staat. (of je met een loep naar het scherm kijkt) = staat nu op 1268x768
* De letters dansen een beetje, ik vermoed dit door de 60 hz komt en op 50 hz minder is, maar een of ander manier wil die dat niet.
* vga is aangesloten, normaal had ik liever hdmi gehad. >> Dit zou toch veel beter zijn?

Iemand toevallig suggesties?

Note: Mijn laptop scherm is uitgeschakeld, er is maar 1 externe scherm vga aangesloten.

[FONT=Poppins, sans-serif]Die "[/FONT] sony kdl-26u2000 hdmi" type is eigenlijk een TV scherm, prima voor video e.d. maar ik vind ze zelden mooi voor PC beeld.
Heb net pas een echt 26 inch Dell scherm onder handen gehad, super scherp, ging voor net 5 tientjes in no time weg bij de kringloop.
Kijk eens bij Vraag en aanbod van Tweakers.net of daar nog iets van ca 26 inch staat.

Die lage resolutie van de laptop (uit 2010) helpt verder ook niet echt...

[FONT=Poppins, sans-serif]Die "[/FONT] sony kdl-26u2000 hdmi" type is eigenlijk een TV scherm

Ik heb hem ook maar via een kringloop, en gedacht ach dat werkt ook want hij heeft vga & hdmi (ik zocht vooral op hdmi)
Maar als in de beschrijving staat 1366x768.... waarom springt hij op 1268x768??? is dit dan toch de max op de laptop?
(laptop scherm kan 1368x768 aan - alleen is deze kapot en uitgeschakeld)

Vandaar mijn topic vraag iemand er ervaring mee heeft, of weet hoe ik hem op een hogere resolutie krijg.

note: Om redelijk te kunnen werken kan ik de pictogrammen verkleinen en mijn browser verkleinen naar 75% - maar met sommigen zaken is t niet mogelijk.

Laatst bewerkt:
Ja, mooi dat je dat zou willen... maar als er geen driver voor is omdat Win10 dit niet ondersteunt wat jij wilt?

Driver voor windows 10 heb ik wel gevonden, maar goed hij zoekt hem automatisch op...
Ik houdt het maar bij de vga een hogere resolutie aan kan, beter iets als niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan