Scherm resolutie reset na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

namliam

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Hoi Forum leden

Ik heb (denk ik) een uitdaging met mijn GForce ... Ik heb een NVidia GeForce FX 5200 (ja niet het nieuwste!) en e.a. werkte altijd perfect... (voor zover je het er van kan verwachten!)

Anyway, sinds een week of twee reset het beeldformaat naar 800x600 bij elke reboot (soft of hard, reboot of shutdown maakt allemaal niks uit)

Ongeveer sinds diezelfde tijd herkende deze PC ook mijn DVD speler niet meer, waarvoor ik een oplossing heb gevonden, een paar entries uit de Registry gehaald en werkt weer als een zonnetje.

Ook sinds die tijd vindt mijn PC het niet leuk als ik er een externe HD aan hang (Digiconnect 250gb), loopt eerst helemaal vast en uiteindelijk wordt de HD niet herkent.

Voor zover ik weet is er niets (belangrijks) gewijzigd aan de PC, niks bij of niks af gegaan.

Dus voor de video kaart, weet iemand hoe ik de PC weer goed opgestart krijg?
Voor de HD, any options? Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere PC (HD + Kabel werken prima)
- Andere kabel aan deze PC (werkt niet)
- Andere poort(en) (werkt niet)
- Andere USB apparaten op dezelfde poorten (vb muis, werkt)

Ik heb wel gezien dat ik wat IRQ conflicten lijk te hebben maar dit zou in het P&P tijdperk niets uit moeten maken (right?). Zo heb ik 2 USB controlers op dezelfde IRQ zitten als de GForce (IRQ 16) , maar krijg geen van deze "zomaar" gewijzigd.

Ik zoek zelf al ruim 2 weken, zonder echt resultaat... Dus helpmij? ;)

Groeten uit Amsterdam

The Mailman

Heb je al geprobeerd de diverse drivers opnieuw te installeren en dan met name de chipset (moederbord) drivers?

Moederbord drivers.... hmz, is misschien wat om nog te proberen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan