Scherm smartphone zelf vervangen. Laten doen kost 150-180 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achoo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Er zit een lelijke barst in de scherm van mijn telefoon (Nexus 5), ik heb nog ongeveer 1 jaar contract erop zitten.

Ik wilde hem laten maken maar dat kost 150-180 euro. Dat is wel erg veel.

Op eBay verkopen ze alles-in-een reparatiekitjes. Dat kost dan $50 (46 euro). http://www.ebay.com/itm/LCD-Touch-S...753?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f38913001

Er staan instructievideo's op internet maar ik weet niet of het slim is om het zelf te doen.

Wat is het beste, zelf klussen, laten zitten of wegbrengen? :cool:

Je doet er verstandig aan om het te laten doen. Het is priegelwerk en vereist speciaal gereedschap.

Het gereedschap zit erbij Jackall. Het is inderdaad priegelwerk maar als je die stappen in de video gewoon netjes volgt zou het moeten kunnen.

Hallo

Indien je dit nog nooit gedaan hebt , vraag hulp aan iemand met ervaring ...

Bekijk ook meerdere tut's , en combineer de geleverde info.

Magnetische schroevedraaiers , pincet , temp. geregelde warmeluchtblazer +/- 55°C , etc ... zijn zakne die ook nuttig zullen blijken te zijn.

Neem er uw tijd voor , overhaast niks.

Kijk ook eens wat de prijzen zijn in de E.U. ... fragiele onderdelen laten komen van Hong-Kong/China is risicovol.

Peter

Hi Peter, ja dat is de vraag een beetje: is het niet te moeilijk en/of teveel priegelwerk zoals Jackall al zei.

Dank voor de tips, rustig ervoor gaan zitten met de goede spullen is belangrijk.

Ik heb wel goede ervaringen met spullen van eBay (verkopers met goede ratings zijn redelijk betrouwbaar).

Hou ook rekening met het feit dat je wellicht ook nog invoerrechten, btw en douane afhandelingskosten moet betalen als je uit China / Hong Kong besteld, dat hangt o.a. af van de invoice die de leverancier erbij doet.

Hou ook rekening met het feit dat je wellicht ook nog invoerrechten, btw en douane afhandelingskosten moet betalen als je uit China / Hong Kong besteld, dat hangt o.a. af van de invoice die de leverancier erbij doet.

Die extra kosten stonden er niet bij, of ik heb ze niet gezien. Zou wel een domper zijn als die substantieel zijn. Ik ga het eens uitzoeken. Thanks.

Reparatieprijs is in dat geval niet onredelijk inderdaad. Maar zullen ze allemaal werken met originele onderdelen? Nu vraag ik me ineens af of die niet-originele onderdelen wel goed genoeg zijn.

Hallo

"Maar zullen ze allemaal werken met originele onderdelen? Nu vraag ik me ineens af of die niet-originele onderdelen wel goed genoeg zijn. "

Enige verschil tussen origineel/copy , is volgens mij ...

Een extra sticker of stempeltje , sporadisch een extra coating van het een of ander ...

Of het nu display's , of batterijen zijn ... zo goed als altijd komen ze van dezelfde lopende band , die gestopt wordt om deze extra's te monteren.

Uiteraard heb je nog zoiets als garantie op de betrokken herstelling indien je deze laat uitvoeren.

Persoonlijk werk ik al jaaren met "namaak" apple onderdelen , die technisch niet verschillen met de originele ... op de prijs na.

Zoals reeds eerder vermeld ... dergelijke fragiele/breekbare onderdelen zou ik niet van zo ver laten komen ...

Peter

Ik heb vooral ervaring met computer-spullen van eBay uit Duitsland (prima), maar volgens mij komt alles uiteindelijk uit Azië.

Ik ga maar eens op zoek naar een verkoper in Europa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan