• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scherm splitsen in excel

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Forumleden,

Graag zou ik een uitleg willen hebben hoe ik een Excelscherm kan splitsen in: links een indexscherm en rechts een werkblad scherm. Je kunt het kunnen vergelijken met MS Word wanneer er kopjes 1, 2 , 3 zijn toegepast waarbij je links een navigatiescherm hebt van waaruit je kopjes vanuit het rechter scherm kunt oproepen. Hierbij is het van belang dat de index te allen tijde inzichtelijk blijft.

Ik heb een voorbeeld bestand meegestuurd echter, dit is niet het uiteindelijke exemplaar vanwege persoonsgevoelige informatie. Daarom het verzoek om erbij te vermelden hoe ik een extra venster (scherm) kan toevoegen.

Alvast heel hartelijk dank.

Robert

Bijlagen

• Open jouw bestand in Excel.
  • Ga naar Beeld (View) > klik op Nieuw venster.
    • Je bestand wordt nu 2× geopend (bijv. Scherm splitsen (index).xlsx:1 en Scherm splitsen (index).xlsx :2).
  • Ga naar Beeld > Alles naast elkaar weergeven.
  • Zorg ervoor dat je links Index opent en rechts een werkblad waarin je wilt werken.
  • Zet eventueel Synchroniseren van schuiven uit (zodat je vrij door het rechterblad kunt scrollen zonder dat de index meebeweegt).

Waarschijnlijk een versieverschil. Ik ken de menustructuur van elke versie niet uit mijn hoofd. Het heet ook wel navigatiedeelvenster, misschien zit het ergens anders verstopt en biedt de help functie uitkomst...

Bijlagen

• navigatie.jpg
    navigatie.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan