scherm splitsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
laat de verkoper zien dat je met windows7 een scherm makkelijk in twee delen kunt splitsen zodat je bijvoorbeeld twee worddocumenten naast elkaar kunt zetten, weet ik niet meer hoe ie dat deed. wie kan mij helpen?

U maakt eerst één van de programma’s die u wilt zien het actieve venster. Dan houdt u de Ctrl-toets ingedrukt en klikt u in de taakbalk op het pictogram van elk programma dat u eveneens in beeld wilt hebben. Daarna laat u de Ctrl-toets los, klikt u met rechts op één van de al geselecteerde pictogrammen en kiest u voor Naast elkaar of Onder elkaar.

ik probeerde het, werkt niet zo (had word en onenote genomen en daarna word en outlook)

in win 7 kun je ook met de vensters slepen. De manier van Bertus is pré win 7, maar zou moeten werken

Druk de linkermuistoets in ergens boven in de bovenste rand van het eerste programma. Sleep de muis vervolgens tegen de linkerkant van je scherm. Het programma wordt nu precies een half scherm groot.

Doe hetzelfde voor het andere programma, maar dan naar de rechterkant van het scherm.

Deze truc werkt overigens ook voor de bovenkant van het scherm. Hiermee kun je een programma maximaliseren, of terugbrengen naar de oorspronkelijke maat.

dit werkt iinderdaad geweldig, dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan