Scherm: strepen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc01

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Heb een Medion laptop met ATI Mobility Radion 9600/9700 Series. Ik denk 3 jaar oud. Telkens bij het opstarten kleurt het scherm met horizontale en vertikale strepen. Het pijltje van de muis vertoont een zwart vierkantje. Na een half uurtje is het probleem verdwenen. Het zwart vierkantje blijft wat langer. Neem ik de laptop op de schoot of plooi ik het scherm komt het probleem even terug. Bij aansluiten van ander scherm blijft het probleem hetzelfde. Wat is het probleem? Andere grafische kaart? Of toch niet? Wat kan ik er aan doen en hoe?

Laatst bewerkt:
Heb een Medion laptop met ATI Mobility Radion 9600/9700 Series. Ik denk 3 jaar oud. Telkens bij het opstarten kleurt het scherm met horizontale en vertikale strepen. Het pijltje van de muis vertoont een zwart vierkantje. Na een half uurtje is het probleem verdwenen. Het zwart vierkantje blijft wat langer. Neem ik de laptop op de schoot of plooi ik het scherm komt het probleem even terug. Bij aansluiten van ander scherm blijft het probleem hetzelfde. Wat is het probleem? Andere grafische kaart? Of toch niet? Wat kan ik er aan doen en hoe?

jouw probleem heet artifacts. Duidt op een probleem met je grafische kaart. (een pipe stuk ?). Nieuwe kaart zou je probleem moeten verhelpen.

jouw probleem heet artifacts. Duidt op een probleem met je grafische kaart. (een pipe stuk ?). Nieuwe kaart zou je probleem moeten verhelpen.

Het probleem is sinds een paar weken aan de gang. Eerst kwam het af en toe voor. Nu elke keer bij het opstarten. Is het niet eigenaardig dat het probleem alleen bij het opstarten ligt? Kan het ook niet dat er iets los zit aan de grafische kaart? Misschien zit ze wat los of is er een draadje los? Aan de contacten? Of is er stof? Kan ik het zelf nakijken? Of is het te delicaat voor de laptop? Jarco, alvast bedankt voor de moeite om mij te willen helpen.

Laatst bewerkt:
Is er nog iemand die mij kan helpen en raad weet ???

doe je wel eens spellen of andere dingen die gebruik maken van de grafische kaart? en zo ja vertoont de grafische kaart na een tijdje het probleem dan ook?

Hoi !

Klinkt toch echt als een graka-probleem.

Ik heb die Medion ATi Radeons al vaker moeten vervangen.

Is een bekend probleem bij de meeste PC-reparateurs.

Greetz,

Harry.

doe je wel eens spellen of andere dingen die gebruik maken van de grafische kaart? en zo ja vertoont de grafische kaart na een tijdje het probleem dan ook?

Beste Jarco, ik speel nooit spellen of andere dingen die mijn grafische kaart zou kunnen overbelasten. Het probleem stelt zich alleen voor bij het opstarten. Het duurt meestal een halfuurtje en verdwijnt dan vanzelf. Ik stelde intussen vast, als ik mijn laptop op mijn schoot neem, hij afhankelijk van de positie even hetzelfde probleem heeft maar dan toch weer even snel verdwijnt. Als ik wat aan de dvi poort pruts, dan komt en verdwijnt het probleem even. Ik heb wel de indruk dat er ergens een slecht contact Kan ikzelf er iets aan doen om het probleem te verhelpen?

Hoi !

Klinkt toch echt als een graka-probleem.

Ik heb die Medion ATi Radeons al vaker moeten vervangen.

Is een bekend probleem bij de meeste PC-reparateurs.

Greetz,

Harry.

Beste Harry
Wat is een graka-probleem?
Kan ik de grafische kaart zelf vervangen? Hangt ze niet vast aan het moederbord?
Groetjes

Hoi !

Aparte grafische kaart (graka).

Als je niet ervaren bent in PC-reparatie is een laptop niet het product om ervaring mee op te doen !

Wegbrengen naar een reparateur dus.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Aparte grafische kaart (graka).

Als je niet ervaren bent in PC-reparatie is een laptop niet het product om ervaring mee op te doen !

Wegbrengen naar een reparateur dus.

Greetz,

Harry.

Harry, bedankt voor de snelle reactie.
Enig idee hoeveel me dit ongeveer zou kosten?
Groetjes

Hoi !

Vraag eerst bij de plaatselijke PC-boer of ze de ATi Mobility 9600 kunnen leveren en hoeveel die kost !

Als je dat weet kun je vragen of ze 'm willen/kunnen monteren.

N.B. In Almelo zit een bedrijf dat alle Medion-spullen in voorrraad schijnt te hebben, en goedkoop

Adverteert regelmatig op Marktplaats onder Mobo's.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan