Scherm valt SOMS uit..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daviyow

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2014
Hallo mensen, ik heb pas een nieuwe PC samengesteld, wat erin allemaal nieuw in zit:

Werkgeheugen:
4gb RAM Kingston blu hyperx 1333mhz ddr3

Processor:
Intel i5-4440 @ 3.10GHz

Hardeschijven:
60GB SSD (windows 7 Ultimate 64 bit)
320GB harde schijf

Moederbord:
Asrock B85m pro4 (mAtx)

Voeding:
750W Xilince voeding

Videokaart:
AMD Sapphire radeon r7 260x

Probleemomschrijving:

Heel af en toe valt mijn scherm ineens uit.. meestal blijft het scherm dan zwart branden, (lichtzwart) en staat het scherm dan niet uit, en pc is gewoon nog steeds aan het werken ik kan dan ook niet meer via teamviewer mijn computer besturen? en ik denk dat skype aanblijft dat ik online sta, maar mijn num lock, caps lock reageren niet meer, ook kan ik de computer niet laten herstarten door 1x op de power knop te drukken

Temperatuur als de pc niets doet:

GPU: 39c
CPU: 46c
HD1: 29c
HD0: 34c

Temperatuur als de Stres-test 20 min bezig is

GPU 52c
CPU 46c
HD1:38c
HD2:36c

ohja is dit nu een Hardware probleem of een Software probleem?

Bedankt voor het lezen heb nog een fijne dag verder!

alle stukken zijn nieuw.

Allereerst hartelijk welkom bij Helpmij, om terug te komen op jouw vraag, wat voor scherm gebruik je? Misschien dat er iets is met de kabel? Gebruik je HDMI of VGA?

Bedankt!!! :) ik gebruik VGA, ik ben 100% zeker dat dit niet aan mijn scherm ligt, want anders zou numlock nog reageren :P en hij schijnt dan gewoon lichtzwart, hoe ik de pc restart dan werkt die wel weer, ik heb ook opgemerkt dat dit heel zelden voorkomt, als ik hem eens een nachtje laat aanstaan dan is er een kans dat het gebeurt is, maar heb het ook een keer gehad tijdens een spel te spelen, hij word gewoon uit het niets zwart..

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke exacte geheugenmodule gebruik je? (KHX ....)

Ik heb misschien iets handigs gevonden. Als ik mijn pc afsluit zegt die als die uit is check signal cable dit deed die bij mijn andere pc niet, toen ging de scherm gewoon standby

Vaag ... Een andere/lichtere voeding proberen?
Je hebt toch wel de videokaart voorzien van de powercable?

Vaag ... Een andere/lichtere voeding proberen?
Je hebt toch wel de videokaart voorzien van de powercable?

Ja, de 6 pinnige kabel steekt in! weet het zelf ook nimeer wat dit is :p

Heb geen andere voeding hier op het moment en windows heeft geen crashdumps gemaakt, heb ook al in windows logboeken gekeken, hier zijn een paar errors, maar niets heeft iets te maken met mijn scherm..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan