Scherm valt steeds uit !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabster

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2013
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een PC gekregen (zie afbeelding welke etc)PC.jpg, zelf heb ik echt bijna geen verstand van computers etc.
Heb een Samsung Syncmaster t200hd als scherm, ik heb een probleem dat mijn scherm zomaar uit valt en het lijkt alsof me pc blijf draaien, dan moet ik alles opnieuw opstarten dat die het weer doe en dan onbepaalde tijd doe die het weer. screen savers etc zijn allemaal uitgeschakeld, ook heb ik overige kabels er uit gehaald en heb alleen een DVI aansluiting aangesloten, ik heb een printscreen gemaakt van de temperaturen van de pc (zie afbeelding), ook heb ik de kast open gemaakt en was echt super veel stof niet normaal heb zo veel mogelijk verwijderd met kwastjes, oorstokjes en de stofzuiger (misschien even langs iemand met een compressor ?)temp.jpg

Wat zou het probleem kunnen zijn, zou iemand mij AUB willen helpen, ben grafisch ontwerper en dit is voor mij echt super irritant !

Groetjes een jonge meid zonder veel verstand van een pc haha help me please !

De temperatuur van je grafische kaart is ongelofelijk hoog, en zeker als je niet aan het gamen bent is 93 graden niet normaal. Grote kans dat deze constant verhit raakt en daardoor de computer geheel uitvalt. Waardoor dit zou komen? Zit er een fan op de grafische kaart (dus op de Nvidia GT 220)? Die kan misschien kapot zijn, of de fancontroller (het ding dat de fan controleert en aanstuurt) van de grafische kaart kan kapot zijn.

Zoals Stormbreaker zegt, je videokaart word te heet en hier door gaat je pc uit (beveiliging) Je kan hem proberen stof vrij te maken en anders een 2e hands koeler op de kop proberen te tikken.

Stormbreaker, dankjewel voor je reactie, klinkt grieks voor me weet ook niet waar de grafische kaart zit ? En er zitten 2 fan's een in de binnenkant die heb ik van de week helemaal schoongemaakt en eentje aan de achterkant maar daar kom ik niet bij is het mogelijk deze ook vol stof zit dont know !

Hoe kan ik controleren het dat is of wat kan ik nu het beste doen?
Ja snap die temp. Ook niet want heb enkel wat site's aan! En kan het niet aan de kabel liggen? Hroetjes Sabrina

Kabels kan het niet aan liggen.. Kijk eens wat de temperatuur is als de kast open is. Ik denk dat je er even 1 bij moet halen die er wat meer van weet eventueel je een andere/nieuwe videokaart kopen

@Stormbreaker ik heb hem gevonden met het fannetje zit aan de onderkant draait wel maar is gloeiend heet, dus hij blaast naar de onderkant dus weet niet het ziet er daar zo uit 20130415_14365133333333333.jpg dus heeft best weinig ruimte ook met de kast open word die super warm, wat zou ik nu kunnen doen ? er uit halen als die afgekoeld is en even proberen schoon te maken of ? misschien zit het fannetje verstopt ?

@Erwindev met de kast open nog steeds super heet :(

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl.

Denk dat er even uithalen de beste optie is en dan met een busje lucht even goed stof vrij blazen

Ik zou hem even schoon maken met een busje perslucht, werkt dat niet zijn de lagers waarschijnlijk versleten (of vast door de stof) Dan kan je een andere fan of nieuwe vid kaart kopen..

Nou heren, ik denk dat ik het probleem heb gevonden haha voorenna.jpg !!
Dus ik hoop dat dit het was haha, en nog een vraagje wat hoort ongeveer de gemiddelde temperatuur te zijn voor de grafische kaart ?

Alsnog bedankt voor alle info !

Verschilt per merk en koeler die je er op hebt, denk dat max 65 de grens wel is voor een videokaart die niet is overgeklokt

Hoi,

Ziet er stuk schoner uit:thumb: en bij gewoon gebruik zal de kaart tussen de 40 a 50 graden zitten.

Nou heren bedankt, de computer is gister helemaal niet meer na het schoonmaken uitgevallen !! zonder jullie zou ik der nooit uit zijn gekomen, en vast weggebracht en veel geld der voor betaald haha !

Fijne dag groetjes Sabrina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan