Scherm van een Dell D810 in Acer Aspire 5920 G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik had een vraagje ... zou ik het scherm van mijn oude Dell D810 kunnen gebruiken
voor het scherm in een mijn Acer Aspire te vervangen ?
Want het scherm van mijn Acer is gebroken door iets tussen de laptop de laten steken en
hem ondertussen te sluiten. Het scherm van de Dell is wel mat en van de Acer is het glanzend ...
De resolutie van de Dell is 1680 x 1050 en van de Acer is het maar 1280 x 800.
Ik weet wel niet wat de aansluiting zijn :s. Ik heb ook nog het scherm van een Asus liggen (ook 15.4" en wel 1280 x 800).

Groetjes
Koen

Laatst bewerkt:
Neen, dit is zeker geen probleem. Heb hetzelfde (scherm van acer, en del) en een Acer aspire als pc.
Je kan gewoon deze aansluiten, en dan is het enige wat je eigenlijk moet doen: je resolutie naar 1680x.. zetten.

gr,
Maxim

Maar is het nu aan te raden of koop ik beter een scherm van Acer zelf ?

Neen, dit is zeker geen probleem

:shocked: Heb nogal wat ervaring met repareren van laptops, maar dit zet maar uit je hoofd.
Je hebt sowieso al te maken met andere onderdelen en aansluitingen. Denk alleen al aan de inverter:o

Ow, sorry ik moet mijn antwoord idd herzien.
ik dacht dat een aspire een desktop was :S.. (aangezien dat bij mij zo is)
laptop schermen wisselen is idd niet mogelijk.

gr,
Maxim

Zou het echt niet lukken ?? Ook niet met een scherm van een ander merk ? Ik heb ook nog het scherm van een Asus A6G liggen ...
Want ik zou graag de laptop nog wat verder gebruiken maar een nieuw scherm is niet echt goedkoop :( en aansluiten op een extern scherm is geen optie
want de laptop wordt (werd) meestal op verplaatsing gebruikt ..;

Hallo

Hier :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-ACE...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item5d2aae3f10

Zie je hoe een acer aspire t.f.t. paneel er uit ziet ...

30 polige data connector rechtsboven van achteraan bekeken.

Mits je de andere t.f.t. panelen hebt liggen , kun je kijken of deze connector op dezelfde plaats zit.

De backlightinvertor van deze laptop bezit een standaard connector voor de backlightlamp ... deze moet dus sowieso passen.

Controleer wel of het aansluitdraadje lang genoeg is.

" Ook niet met een scherm van een ander merk ? " --> t.f.t. panelen zijn niet merkgebonden , uiteraard moet de resolutie kloppen , en de connectoren op de juiste plaats zitten.

Persoonlijk demonteer ik de harddisk .... is niet nodig tijdens deze herstelling , en zo kan dit fragiele onderdeel niet sneuvelen/corrupt geraken.

Hou de hetapiperadiator van deze laptop zuiver/stofvrij.

Extreme/langdurige oververhitting is bij deze reeks laptops veel voorkomend .... een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan