Scherm van laptop stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

ik heb hier de laptop van een vriendin die op de grond gevallen is en het scherm is stuk. in het begin kon ze deze op een extern scherm gebruiken via vga maar nu werkt dit ook niet meer.
ik zou willen zien om dit scherm te vervangen maar ik wil er eerst wel zeker van zijn dat de laptop het nog wel doet voor dat ik een scherm bestel. bvb dat de schermkaart toch ook niet stuk is.
iemand enig idee welke opties ik nog heb om dit na te gaan? zijn er mogelijkheden om via vga terug op het externe scherm beeld te krijgen?
alvast bedankt
grts Mic

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor laptop is het (merk+type)?

Er zit een toestencombintie op, meestal iets met Fn en dan 1 van de toetsen waar je een soort schermpje op ziet staan.
Als je dan nog geen beeld krijgt is er waarschijnlijk meer schade dan alleen het scherm.
Met deze toetsencombinatie schakel je normaal tussen je laptopscherm en een externe monitor.

Groeten Marcel

Zit er een wachtwoord op?

kan ik niet weten als er niks op het scherm komt :)

Wat voor laptop is het (merk+type)?

Er zit een toestencombintie op, meestal iets met Fn en dan 1 van de toetsen waar je een soort schermpje op ziet staan.
Als je dan nog geen beeld krijgt is er waarschijnlijk meer schade dan alleen het scherm.
Met deze toetsencombinatie schakel je normaal tussen je laptopscherm en een externe monitor.

Groeten Marcel
sneltoets heb ik ook geprobeerd zonder resultaat. het is rare is dat het gewerkt heeft na de val, en nu niet meer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar heeft de val toch meer schade aangericht dan gedacht.
Misschien heeft er toch iets liggen knetteren wat na een tijdje het toch begeven heeft.

Groeten Marcel

@ End0weR,

Ben zo vrij geweest om de titel even aan te passen alleen van laptop stuk zegt niet veel .Succes met je vraag en twee berichten samen gevoegd:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo

Reeds gevraagd in #3 "Wat voor laptop is het (merk+type)?"

Nog steeds geen antwoord hierop ...

Nuttige antwoorden zullen zo goed als zeker volgen...

Peter

Hallo

Reeds gevraagd in #3 "Wat voor laptop is het (merk+type)?"

Nog steeds geen antwoord hierop ...

Nuttige antwoorden zullen zo goed als zeker volgen...

Peter

Sorry voor het late antwoord maar ik ben voor enkele dagen niet thuis...
De laptop is een Toshiba satellite C850D-137...

Hallo

Het defekte t.f.t. paneel heeft misschien de onboard g.p.u. doen sneuvelen ??? (sluiting in het t.f.t paneel???)

Probeer eens of het loskoppelen van het t.f.t. paneel helpt...

Peter

Hallo, ik heb ondertussen het paneel los gekoppeld, zonder resultaat.
Ik ben ook iets vergeten te vermelden, in het begin zou de hdd nog gewerkt hebben wat ze ondertussen ook niet meer doet, ze klokt (ong. een tik per sec)...
bij het eerste zicht blijkt de kop goed te staan en vermoed ik dat het van de printplaat zou kunnen komen, als ik er dan verder op nadenkt lijkt het er goed op dat er zich idd ergens een elektrische storing zou kunnen ontstaan hebben die veel meer schade aangemaakt zal hebben...
als er geen andere oplossingen zijn lijkt het erop dat het amen en uit is met deze lappie...

Hallo

"Ik ben ook iets vergeten te vermelden, in het begin zou de hdd nog gewerkt hebben wat ze ondertussen ook niet meer doet, ze klokt (ong. een tik per sec)..."

Het tikken dat je hoort , is de harddisk die zichzelf probeert te initialiseren.

Door de valpartij zijn de platters van de schijf beschadigt , waardoor de schijf zich steeds opnieuw probeert te initialiseren.

De harddisk is dus ook defekt ...

"lijkt het erop dat het amen en uit is met deze lappie... "

Vertikaal klasseren kan altijd ... zou wel nog proberen om deze te verkopen voor ruilonderdelen (keyboard , ram geheugen , etc ...)

Veel zul je wel niet meer krijgen , maar iets is beter dan niets ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan