scherm verhouding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkF

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Op kantoor bij ons hebben we een 37" lcd scherm hangen.
wanneer ik een powerpoint voorstelling laat weergeven vervormt het beeld.
en heb ik onder en boven een zwarte balk.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat het beeld helemaal vullend is en niet vervormt.

en weet iemand ook of hier speciale programma's voor zijn.
(voor het afspelen van bedrijfsinformatie)

scherm 37 inch
verhouding 16:9

Dit redelijk makkelijk op te lossen.

Kies bestand>pagina instellingen>aangepast

en vul dan de maten van je tv in.

Greetzz,
Timo

Hallo Timo,

ik had de verhouding al aangepast op 16:9 zoals jij omschreven hebt.
alleen ik hou de zwarte balken onder en boven op het scherm.

mijn vraag is hoe ik het hele scherm kan gebruiken voor mijn presenatie

Kijk een of het misschien aan de tv ligt. Ik moet thuis namelijk ook altijd het beeld op auto-breed zetten. Anders moet ik zo even kijken of er instellingen in powerpoint zijn.

Greetzz,
Timo

Ik kan de verhouding van het scherm alleen maar op 16:9 of 4:3 zetten.
verdere instellingen kan ik niet vinden. waarschijnlijk komt dit omdat de televisie verbonden is met de pc.

in powerpoint zelf kan ik ook niets ontdekken om de zwarte balken te verwijderen.

Kun je eens kijken wat voor videokaart er in je pc zit. (start+R>dxdiag>beeldscherm)
Bij ATI en Intel kan namelijk een instelling verkeerd staan. Misschien dat dat helpt.

Greetzz,
Timo

Weet je zeker dat het een 16:9 is. Ik heb dat namelijk net op mijn beeldscherm uitgeprobeerd en ik heb een 16:10. dus kijk eens of dat helpt

Greetzz.
Timo

De videokaart welke in de computer zit die welke het scherm moet aansturen is een intel(R) Q965/Q963 Express Chipset Family.

wanneer ik met de afstandsbediening de tv bedien kan ik kiezen uit 4:3 verhouding en uit een 16:9 verhouding. dus ik weet wel zeker dat het een 16:9 verhouding is.

met vriendelijke groet,
Mark

Als je op het bureaublad van je pc een het volgende doet: Rechtermuisknop>grafische opties>Tablad resolutie> en kijk dan eens of je beeldscherm op fullscreen staat.

tv_fullscreen.jpg

Anders kun je altijd nog proberen of het helpt als jeje powerpoint naar 16:10 zet.

Succes!

Greetzz,
Timo

Hallo Timo,

Ik zal dit maandag gelijk op kantoor bekijken.
heel erg bedankt voor je hulp!

Hallo Timo,

Ik heb de PowerPoint verwijderd van scherm, en de video nu via mediaplayer herhaalt laten afspelen. nu is het scherm wel beeldvullend. echter het formaat van de film is 4:3 dus het beeld is enigszins uitgerekt als ik het 16:9 maak. Nu ben ik op zoek naar een programma waarin ik foto's als video kan converteren naar 16:9 verhouding.
Heel erg bedankt voor je hulp! :thumb:

Het programma JPEGCrops werkt uitstekend om de foto's allemaal tegelijk aan te passen in verhouding.

echter wanneer ik deze foto's als video maak. (via photostory 3 met aangepast profiel voor 16:9 verhouding) komt de balk er boven en onder nog steeds in... :(:(:(

Ik begrijp er niets van.
ligt het aan de videokaart?
ligt het aan het scherm (HDTV 37")?
ligt het aan de gebruikte software..

Heb je het met de videokaart geprobeerd en heb je het met de instellingen in powerpoint geprobeerd.

Greetzz,
Timo

Ik begin nu te vermoeden dat het aan de video kaart ligt van de laptop. Ik zal nu eerst kijken of ik er een betere laptop aan vast kan koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan