Scherm wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodore

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hallo ,

Als ik windows xp opstart komt er een gegeven moment een schermpje waarbij ik mijn wachtwoord moet ingeven. Ik klik dan op OK zonder dat wachtwoord in te geven en windows start verder op. Hoe geraak ik van dat schermpje verlost ?

Theo.

Beetje raar... Windows loginscherm bedoel je? Of buiten windows om? Volgens mij staat Windows niet toe om een wachtwoord van 0 karakters in te stellen. En als dat wel zo is mag ik hopen dat Bill & co zo slim is geweest om het dan toch maar te deactiveren. Als ik dit zo lees niet dus. Oplossing:

1) Start --> Configuratiescherm
2) [Dubbelklik] Gebruikers / Accounts (zoiets)
3) Klik op de desbetreffende gebruiker en snuffel eens rond in de opties

Ik zit nu niet achter XP dus een gedetailleerdere kan ik je op dit moment niet geven...

start> uitvoeren> control userpasswords2 [enter], automatisch aanmelden aanvinken na op de gebruiker te klikken voor wie dit moet gelden.

Geplaatst door pcfixer
Volgens mij staat Windows niet toe om een wachtwoord van 0 karakters in te stellen. En als dat wel zo is mag ik hopen dat Bill & co zo slim is geweest om het dan toch maar te deactiveren.

een wachtwoord van 0 karakters wordt ook gezien als een wachtwoord en is dus toegestaan

Opstarten via administrator

Hallo ,
Ik ga nog een poging doen om mijn probleem uit te leggen.
De situatie is nu zo dat de computer opstart met het scherm van Windows XP . Dus geen aanmelden meer , geen wachtwoord in geven . Maar de inhoud van mijn bureaublad is grotendeels verdwenen , geen programma's meer , geen snelkoppelingen , OE is leeg , de mooie foto van Kim Clijsters weg.
Om nu naar mijn vroegere situatie te gaan moet ik de computer Afsluiten. Dan komt het scherm "Windows afsluiten" waar in staat Administrator afmelden. Ik klik daar op OK en dan komt het scherm "Aanmelden bij Windows " waar achter gebruikersnaam staat : Administrator. Als ik i.p.v. Administrator mijn naam nl. Peustjens Theo zet komt mijn oorspronkelijk bureaublad te voorschijn met alles er op en aan inclusief Kim Clijsters. Wat is er nu eigenlijk mis ?

Theo

Wachtwoord

Beste M@rio ,

Als ik daar naar toe ga en ik klik op mijn naam gebeurt er niets.

Theodore

(zie bijlage)

Bijlagen

• gebruikersaccount.jpg
    gebruikersaccount.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 23
Tip van Binary:

Klik op Start > Uitvoeren > control userpasswords2 > OK. Zorg dat een vinkje staat voor Gebruikers moeten een gebruikersnaam...enz, zo nodig Toepassen.
Verwijder vervolgens dat vinkje en klik op OK. Er komt een popup waarmee je een account kunt installen waarmee je voortaan automatisch een bepaald account kunt laten opstarten.

Wachtwoord

Beste Binary ,

Dit was de gouden tip !!!

Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan