scherm wordt zwart met wit links boven een wit streepje

Status
Niet open voor verdere reacties.

trien

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Hoi,

Ik weet niet zeker of dit berichtje hier wel thuishoort, maar ik waag het er maar op.
Als mijn pc enkele minuten in rust is, dan wordt het scherm plots helemaal zwart, met bovenaan links een wit knipperend streepje. De enige manier om dit weg te krijgen is de computer uitzetten

Ik krijg ook al een paar weken regelmatig de melding dat mijn harde schijf onvoldoende ruimte heeft, en dat ik de schijf moet opruimen. Maar als ik dat dan gedaan heb, dan is er (bijna) geen extra ruimte vrijgekomen. Is het mogelijk dat de schijf volstaat? Ik gebruik de computer alleen voor de fun, niet voor werk, dus veel staat er eigenlijk niet op.
Kan er iemand mij helpen???

groetjes van trien

Leeg de mappen "Temp" en Temporary internet files" eens.
Daarna ook de prullenbak leegmaken.

Staat er bij energiebeheer niet, dat je monitor na een bepaalde tijd uitgeschakeld moet worden?

Er staat monitor uitschakelen na 15 minuten en vaste schijven na 1 uur.
Maar het scherm wordt al zwart na een minuutje of twee.
groetjes

Hoe vol staat je hardeschijf en wat heb je aan ruimte over?
Kan je toevallig een andere monitor op je pc aansluiten om te kijken of die hetzelfde probleem geeft?

gebruikt : 3.566.817.280 bytes 3,32 GB
beschikbaar : 4.153.344 bytes 3.96 MB
capaciteit : 3.570.970.624 bytes 3,32 GB

En die monitor, ik heb er geen, hoor, en zelfs al had ik er eentje, dan zou ik toch niet weten hoe ik die zou moeten aansluiten, ben een beetje een computeramateur

3,96mb is inderdaad een beetje weinig ruimte.:(

Kijk eens of je wat weg kan gooien of mischien op cd zetten, als je een brander hebt.

Een andere monitor aansluiten is niet moeilijk hoor.
het is 1 kabeltje naar je pc kast en 1 naar het stopcontact.:)

Mischien kan je ff van iemand er eentje lenen.
Dan weet je of het aan de monitor ligt of aan iets anders.

Ik zal straks eens zien wat eraf kan, maar ik vrees dat het niet veel meer is, omdat ik dat al verscheidene keren heb gedaan. Ik heb daarstraks zelfs excel erafgesmeten.
Volgens mij ligt het niet aan de monitor, hoor, want voor de rest doet die het prima

groetjes van trien

:8-0: Zwart scherm met wit knipperend streepje, lijkt erop alsof een dos applicatie start, misschien heb je een virus of je hebt een screen saver ingesteld staan die niet goed werkt.

Kijk eens bij eigenschappen van beeldscherm en dan bij schermbeveiliging of daar een screensaver aan staat en zoja zet die dan eens uit

3,96 mb vrij??? Dan is het nog een wonder dat de pc opstart. Windows 98 wil toch minimaal 10% van je harddisk grootte vrij hebben om nog een beetje te werken.

Je zegt dat je er bijna niets op heb staan, maar als even voor win98 200mb rekent, dan blijft er nog 3 Gb over voor andere programmma's en dat is toch behoorlijk wat. Ik zou er eerst voor zorgen dat je minimaal 500mb vrije ruimte hebt en dan de rest van je probleem aan pakken (te weinig vrije ruimte kan namelijk heel onvoorspelbaar gedrag tot gevolg hebben)

Hoi,

Ik zou niet weten wat ik er nog kan afsmijten, want er staat al bijna niks meer op. Ik heb de verwijderde items van outlook erafgegooid, de prullenbak leeggemaakt, en nu staan er alleen nog documenten op word en wat in 'outlook postvak in'. Ik heb geen spelletjes op de PC staan.

Kan het zijn dat hij aan het verslijten is?

groetjesssssss van trientje

Kijk ook eens in je temp map en in je temporary internetfiles en delete de inhoud

Heb je de harddisk ook al eens op fouten gecontroleerd??
Ga naar 'deze computer' klik met de rechter muistoets op je harddisk, kies 'eigenschappen' tabblad extra en dan op fouten controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan