Scherm zwart na update vista of drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metfat

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Ik heb een HP pavilion dv 9000. Scherm bleef ineens zwart. Aangesloten op een extern beeldscherm alles werkt prima. Laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen en ja hoor hij deed het weer. Antivirus geinstalleerd. Internetverbinding gemaakt. Update gedraaid, opnieuw opstarten scherm weer zwart. Wat kan dit nu zijn. Denk dat het met de updates te maken heeft maar welke? Vista of HP drivers. Heb al op diverse sites gekeken maar nog geen oplossing gevonden...Scherm is dus niet stuk want na terugzetten doet hij het tot hij opnieuw gaat opstarten.....

Zal het zo proberen en laten weten of dat het was. Maar volgens mij heeft het met een update te maken.....

was toch te proberen nietwaar ?!
Internet forums staan vol met dit probleem.
Sommigen zijn gebaat bij andere vga drivers en anderen hebben de verbindingskabel tussen laptop en screen defect.
Nu lijkt het laatste bij jou onwaarschijnlijk omdat hij het wel werkt als je hem opnieuw instelt.
Misschien toch maar eens naar de eerste optie kijken of dat er bij HP een fix voor is.

Laatst bewerkt:
Ook op deze topic reageer ik graag even met verwijzing naar mijn eigen topic hierboven (HP G72 - geen beeldschermfunctionaliteit). Ben benieuwd, zoals al eerder werd geadviseer, wat het logboek (eventviewer) bij u weergeeft. Groet!

Ben net weer een poosje bezig geweest. Heb nu alle updates gedraaid (bios, chipset, videokaart, windows) e.d. maar nog steeds geen beeld. En in de logboeken staat niets omdat hij verder geen problemen of fouten aangeeft.
Ik kan me herrinneren dat ik een keer een driver heb gehad die het wel even deed maar weet niet meer welke dat was (was in ieder geval een oudere).
Blijf wel wat proberen en als er iets wel lukt laat ik het weten. Kan het niet uitstaan omdat ik weet dat het scherm niet stuk is....

Beeldscherm zwart

Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Ik heb een HP Pavillion dv6. Heb geen idee wat ik er mee moet. Heb al van alles geprobeerd. Heb hem 5 dagen terug gezet. En ook mijn computer geeft geen fouten aan. Aan het begin deed hij het nog wel eens na opnieuw opstarten, maar nu helemaal niet meer. Als ik hem aansluit op een extern beeldscherm, zie je hem daar wel gewoon. Heb al mijn instellingen/downloads na gelopen, maar daar ligt het niet aan. Heb hem altijd intensief gebruikt, maar mijn notebook heeft geen beschadigingen (ook niet op het beeldscherm). Dit gebeurde 1 dag nadat ik er een nieuwe oplader op aan had gesloten. Kan dat er iets mee te maken hebben? Ik zie wel heel vaag het bureaublad, maar is heel, heel erg donker. (ligt niet aan de instellingen!)

de serie van je laptop heeft dat probleem en je moet het onderdeel laaten vervangen dan is je probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan