Schermbeveiliging in Vista...

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy76

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn schermbeveiliging. Tenminste, als ik daar mijn afbeeldingen en foto's op wil laten zien.

Andere schermbeveiligingen doen het wel, maar mijn eigen foto's dus niet.
In het voorbeeldscherm krijg ik de volgende melding:

"Vanwege een fout, werkt deze schermbeveiliging niet".

Als ik dan de computer opnieuw opstart, doet ie het wel voor heel even en in zwart/wit.
Na een paar minuten slaat ie af.

Wat zou het probleem kunnen zijn???

Gegevens an de computer:
Asus X51L
Windows Vista Premium

Alvast bedankt...

Ik heb ze in een mapje staan op het bureaublad. Ook elders heb ik ze al eens gezet en de extensie is JPEG.

je spreekt hier over burobladachtergrond, maar het gaat juist om de schermbeveiliging. bij vista kun je dus je foto's en afbeeldingen gebruiken als schermbeveiliging. het enige wat je moet doen is aangeven waar je je foto's hebt staan. op mijn eigen computer werkt het goed en komen dan zodar je je pc even niet gebruikt al je foto's als schermbeveiliging voorbij. op de pc waar ik mijn vraag over stelde lukt het dus niet en krijg ik een foutmelding.

Idd. ik heb in het eerste bericht buroblad achtergrond waargenomen, terwijl er schermbeveiliging stond. Normaliter heb ik geen last van woordblindheid, maar dit is wel heel stug, alhoewel de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat ik ook wel eens over een enkel woordje heenlees, maar dit was wel een heel lang woord.

[edit] ik heb het bericht met het zinloze / foutieve advies dan ook maar verwijderd [end edit]

Laatst bewerkt:
Microsoft noemt het volgende als mogelijke oorzaak:
Niet alle diavoorstellingthema's werken op alle computers. Als de schermbeveiliging niet werkt met een bepaald thema, betekent dit meestal dat de videokaart van de computer niet krachtig genoeg is om het thema te ondersteunen
Zou dat van toepassing kunnen zijn?
Nadere toelicbhting van Microsoft:
Als u de schermbeveiliging wilt afspelen met visuele effecten van hoge kwaliteit (zoals thema's en overgangen), hebt u een score van 3.0 nodig in de grafische categorie in de Windows Prestatie-index. Voor bepaalde thema's moet de grafische kaart van de computer over de functie Vertex Shader 2.0 beschikken. Als u van alle mogelijkheden voor diavoorstellingen wilt profiteren, moet u mogelijk een krachtigere grafische kaart installeren. Zie Manieren om de prestaties van de computer te verbeteren voor meer informatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan