schermbeveiliging Toshiba Satellite laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Ik heb een probleem met mijn schermbeveiliging.
Als ik mijn laptop (Toshiba Sattelite A300-129) te lang aan laat staan, wordt de schermbeveiling geactiveerd. Op het begin kan ik deze beëindigen door op een toets te drukken of met de muis te bewegen, zoals het hoort.
Maar als ik hem een tijdje langer op de schermbeveiliging laat staan kan ik hem niet meer deactiveren, wat ik ook doe. Geen enkele toets of muisbeweging zorgt ervoor dat het zwarte beeld verdwijnt.
Herkent iemand dit of weet iemand een oplossing? Dan hoor ik het graag.

Erik Vermeltfoort

Het zou kunnen zijn dat de laptop na bepaalde tijd in slaapstand gaat. Als je in zo'n situatie op de aan/uit knop drukt, ben je dan weer meteen terug in Windows of gaat de laptop uit/start hij overnieuw op?

Je kunt de instellingen van wat er moet gebeuren na een aantal minuten inactiviteit veranderen in het energiebeheer in het configuratiescherm onder prestaties/onderhoud.

Schermbeveiliging kan overigens gewoon uit. Was vroeger alleen nodig om oude monitoren tegen inbranden te beschermen. Als je LCD scherm zwart toont, verbruikt hij net zoveel stroom als wit. Wil je stroom besparen, dan moet je scherm echt uit.

Nee hij gaat niet over op de slaapstand, want de lichtjes blijven allemaal branden.
Als ik op de power-knop druk verandert er niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan