Schermbeveiliging weigert waardoor ook andere problemen met W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Navolgende vraag had ik onder hardware/beeldscherm geplaatst, maar hij hoort hier thuis denk ik. Hij staat er nu dus eigenlijk 2x op. Alvast mijn excuses daarvoor, maar daar kom ik er niet uit.

Ik zit met het volgende irritante probleempje: Mijn beeldscherm stopt er telkens mee. Ik blijf wel gewoon beeld houden, maar er gebeurt niets. Met een muisklik gaat alles weer gewoon verder. (scherm Dell 177 FP, Windows 7). Vooral met het typen van tekst is dit erg lastig want als ik typ kijk ik op mijn toetsenbord, maar op het scherm gebeurt er niets. Ik zit dus voor niets te typen maar door een muisklik word het scherm blijkbaar weer geactiveerd en werkt het weer even. Dit gebeurt om de haverklap en is dus erg lastig. Andere muizen en toetsenborden geprobeerd maar daar ligt het niet aan. De nieuwste stuurprogramma's maar het probleem blijft. Ik hoop dat iemand raad weet.
mvrg. Kanyarat.

aanvulling: Het raadsel word een beetje groter: Op een andere computer met een schone installatie van W7 met alle updates, ander toetsenbord en muis, en daar gebeurt hetzelfde!
Ik dacht even dat het opgelost was maar nee. Gisteren de nieuwste versie van Adobe flash player gedownload en toen was het probleem verdwenen. Vanmorgen bij het opstarten ging het weer mis en zit ik met hetzelfde probleem. Ik weet inmiddels wel waar het mee te maken heeft: Mijn schermbeveiliging doet het ook niet meer en na het downloaden van de nieuwste Adobe flash player deed die het weer. Daarmee was het probleem van de verdwenen cursor ook opgelost. Op Internet staat veel hierover, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Soms doet de schermbeveiliging het en dan is mijn cursorprobleem ook opgelost. Helaas is dat maar soms. Allerlei hotfixes opgezocht en 2 dagen op internet gezocht, maar zonder resultaat.
 
Onderstaande heb ik gevonden op een engelse site en misschien is dit een oplossing. Alleen begrijp ik er niet veel van. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?

The other is that it is turned off in the registry at HK_Current_user\control panel\Desktop -> ScreensaverActive = 0
If it is 0 change it to 1 by right clicking ScreensaverActive and choosing modify, replace the 0 with 1 and OK out

Ik ben nu 3 dagen hiermee bezig maar kom er niet uit! Iemand moet toch een oplossing hebben. Soms gaat de screensaver gewoon aan en zijn alle problemen opgelost, maar even zo vrolijk stopt hij er weer mee en zijn de problemen weer terug. Ik heb nu zoveel geprobeerd dat ik niet meer verder weet. Ik ben niet de enige want er is veel hierover te vinden op internet, maar geen echte oplossing.

Is er onder al die knappe koppen op dit forum nu niemand die een oplossing weet en dit een leek ook duidelijk kan maken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan