Schermbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
239
Graag zou ik het bureaublad zo instellen dat er bijv. na 30 minuten een schermbeveiliger bezig gaat. Ik krijg het niet voor elkaar.
Wie kan me helpen??
 
bij XP: rechtsklik op bureaublad, klik dan op eigenschappen, klik op tabblad schermbeveiliging, en je kunt zo van alles proberen, kijk maar wat je leuk vind.

bij VISTA: rechtsklik op bureaublad, aan persoonlijke voorkeur aanpassen en dan op schermbeveiliging. Hier kun je dan alles regelen.

mvg, Marten
 
Hoi !

Maar het ging over Win 7 !

Bijna hetzelfde als Vista:

Rechtsklikken bureaublad - Aan persoonlijke voorkeur aanpassen - rechtsonder: schermbeveiliging.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Maar het ging over Win 7 !

Bijna hetzelfde als Vista:

Rechtsklikken bureaublad - Aan persoonlijke voorkeur aanpassen - rechtsonder: schermbeveiliging.

Greetz,

Harry.

dat had ik even niet gezien, ben op deze vraag gekomen door op onbeanwoorde vrage te klikken op de homepage.;)
 
Beste helpers,

Ik wist dat het zo moest, maar het werkte nooit. Tenminste dat dacht ik. Nu heb ik de tijd op 5 minuten ingesteld en maar even gewacht en inderdaad het werkt.Wel gek dat het bureaublad gewoon blijft staan met logo en pictogrammen en de bubbels, die ik had ingesteld daar overheen dansen.
Bedankt,
Peer
 
Beste helpers,

Ik kom toch nog even op het probleem terug.
Voorheen was het bij mij altijd dat de screensaver niet in werking trad: het scherm werd als ik de pc niet gebruikte na verloop van tijd zwart.
Ik heb nu nog een hokje aangevinkt waarop zoiets staat van terugkeren naar startpagina.
Wat er precies staat weet ik niet maar nu ik het aangevinkt heb, krijg ik de screensaver zoals hij moet zijn. De bubbels gaan op en neer en er staan geen pictogrammen en taakbalk etc. alleen het windows-logo.
Na een half uur draaien werd het scherm zwart voorafgegaan door een signaaltoon.
Je kunt bij Windows 7 geen slaapstand instellen ( bij XP wel ) je moet die slaapstand instellen in het Bios, en daar blijf ik liever af.
Groetjes,
Peer
 
Hoi !

Uiteraard kun je dat wel instellen:

Start - Configuratiescherm - Energiebeheer.

Linksboven: Instellen slaapstand.

Greetz,

Harry.
 
schermbeveiliging win 7

Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier, dus het is nog even zoeken hoe alles werkt hier. mijn excuus als ik iets verkeerd plaats of dubbel vraag.
Maar mijn vraag is, ik had windows vista, maar gisteren windows 7 ultimate er op gezet.
Nu is dus het probleem dat ik geen schermbeveiliging meer kan instellen.
als ik hier iets wil instellen geeft deze aan:

kan de schermbeveiliging niet uitvoeren omdat hiervoor een nieuwere videokaart of een videokaart die compatibel is met direct3d is, vereist is

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, want lijkt me sterk dat ik voor een paar bubbles over het scherm een nieuwe videokaart moet hebben.
groet
 
Hoi !

Geen idee welke graka er in je PC steekt. maar de melding is toch duidelijk ?

Als je graka niet comptabile is met Direct 3 D krijg je een Win 7 rating van 1.0 voor je kaart en zullen een aantal zaken niet werken !

Dit had je kunnen weten door vooraf de Win 7 Upgrade Advisor te draaien.

Mogelijk heb je nog geen stuurprogramma voor je (oude) graka geinstalleerd.

Greetz,

Harry.
 
Harry,
Inderdaad kom je via Systeem/Beveiliging op Energiebeheer.
Daar staat: Beeldscherm uitschakelen na 20 minuten.
Comp. in slaapstand na 1 uur.
Ik dacht dat de computer meteen na 20 min. al in de slaapstand stond, het scherm wordt dan nl. zwart en dat is bij de slaapstand evenzo.
De instellingen die ik zag: 20 min. en na 1 uur slaapst. lijken mij goed. Ga ik niet veranderen.
Bedankt voor uw uitleg.
Peer
 
Hoi !

Graag gedaan, hoor.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan