Schermen geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisV32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2013
Hallo,

Ik heb een Ilyama monitor en een LG HDTV, als ik 1 van de schermen aansluit op de computer werkt alles gewoon naar behoren.
Zodra ik alle twee de schermen aansluit krijg ik eerst met het opstarten gewoon beeld, zodra ik bij het welkomscherm van windows kom, geven allebei de beelden aan dat er geen signaal is. Als ik 1 van de twee afkoppel blijft dit zo tot ik de computer opnieuw opstart.
Start ik op met alleen de monitor aangesloten werkt deze gewoon, en ditzelfde geldt ook voor de TV.
Ik draai Windows 7 64-bit met een Radeon HD4780, en gebruik de meegeleverde DVI->HDMI converter voor de tv, en voor de monitor gewoon rechtstreeks DVI.
Heb al de drivers geupdate, meerdere HDMI kabels geprobeerd, en ook de andere DVI->HDMI converter die ik heb liggen.
Als ik de PC opstart met beide schermen aangesloten in veilige modus heb ik wel gewoon beeld.

P.S Deze combinatie werkte vroeger gewoon ook, na een verbouwing hebt dit ook gewoon nog twee dagen gewerkt, sinds gisteren heb ik bovenstaand probleem.

Zorg dat alle drivers up to date zijn, Reboot.

Hierna rechtermuisknop op het bureaublad en kijk of je nu wel 2 schermen kunt vinden anders even aanpassen ( extended of dublicated )
Neem aan dat je wel weet hoe dat werkt.

Probeer eerst: srpchulp zijn idee, Zal waarschijnlijk veel sneller werken.

Heb AMD Vision al geprobeerd.
Als ik al in windows zit en ik sluit een tweede scherm aan gaan beide schermen gelijk op no signal, windows werkt dan wel gewoon nog (muziek of film blijft doorspelen en kan gewoon met de aan/uit knop afsluiten)

Heb net de un-install manager nog gedraaid en de laatste beta drivers geïnstalleerd, geen verschil probleem blijft aanwezig.
Ga als ik vanavond thuis kom het nog eens proberen met oudere drivers, want daar lijkt wel het probleem in te zitten, aangezien het allemaal wel gewoon werkt in veilige modus waar dus niet de AMD drivers geladen worden.

Even een toevoeging, als ik de un-installer van AMD gedraaid heb, kom ik wel gewoon windows in met beide schermen aan, installeer ik daarna de drivers en start opnieuw op vallen bij het welkomscherm allebij de schermen uit.
Maakt overigens niet uit of ik de schermen aan heb, zodra beide ingeplugd zitten heb ik geen beeld

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de kast maar eens opengetrokken en de videokaart eruit gehaald, de 7870 van me andere pc erin gedaan drivers geïnstalleerd en geen problemen meer.
Hierna alle drivers verwijderd, de 4780 terug erin gestoken, drivers geïnstalleerd en ondervind geen problemen meer op het moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan