Schermen van verkenner openen zich automatisch na opstarten win 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo,

Wanneer ik win 8.1 opstart dan openen zich twee schermen van de verkenner ( schijf E en F bv )automatisch.

Die kan ik dan wel weer wegklikken maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat ze vanzelf openen.

Onder "opstarten" staat niets ingesteld om automatisch op te starten.

Heb ergens gelezen dat Windows Defender er iets mee te maken kan hebben maar die app staat uitgeschakeld en controleert de computer niet.

In de Msconfig kan ik niets vinden wat er mee te maken heeft dat de verkenner mee op moet starten

Kan iemand mij van dit "probleem"afhelpen?

Dank je wel
 
:confused: Je kan nu proberen zo ongv. .... in zoekbalk typ je in onderste ..

C:\Users\jouw account naam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

kijk even of in die map niet misschien jouw verkenner aanwezig is ?? ...en die gerust van automatisch opstarten ( uit map dus ! ) kan je verwijderen :D ;)
-------------
kijk even ook of bij msconfig als automatisch opstarten niet jouw verkenner aanwezig is ?? ...daar kan je ook ev. UIT-vinken ....
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Had ik al naar gezocht maar kan nergens een dir. Appdata vinden. Vind ik ook vreemd

En bij Msconfig staat de verkenner ook niet bij
 
Laatst bewerkt:
:( Dan is map zeker verborgen.... moet je dan als eerst in verkenner weergave aangeven op verborgen bestanden en mappen weergeven en opnieuw proberen :( verget je niet dan na handeling weergave terug omdraaien ( terug zetten, .... op standaard ! )
==========================
Twede mogelijkheid is zoals je weet ( ?:( ) op start drukken en op alle programmas / en vervolgens zoek je map Opstarten ....( maar bovenste manier is beter ! :( ) ..
 
Laatst bewerkt:
Royonix,

File gevonden. In de dir Start UP staat niets

En natuurlijk in het startmenu , onder opstarten, staat ook niets
 
Heb de startup / opstarten gevonden maar er staat niets in

Dus niets wijst er op dat de verkenner mee moet opstarten
 
:( Maar in verkenner heb je wel weergave map verandert in Verborgen mappen bestanden en station weergeven ?? en pas dan op allerlei manieren gezocht ??
-----------------------
:( En ik hoorde jou nog niet of je ook in msconfig ...gekeken had ?? :(
 
Laatst bewerkt:
Jawel hoor, heb al eerder gezegd dat ik in de msconfig niets kan vinden wat betreft opstarten van de verkenner. En de verborgen mappen en bestanden heb ik geopend en daar staat in de start up / opstarten ook niets dat de verkenner geopend moet worden :)
 
Laatst bewerkt:
:confused: Op dit moment heb echter geen idee wat je verder dan moeten zal, misschien wel nu iemand anders ook met een ander tip zal bijspringen :( gewoon afwachten dus ...
 
Download AutoRuns.exe, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Kijk of je daar verder komt m.b.t. het openen van het een en ander. Kijk alleen in de tabbladen Logon, Scheduled Tasks, Winlogon (vooral Logon).

Vink alleen uit, verwijders niets. Herstart de computer en kijk of het probleem verholpen is.

NB: Het kan aan van alles liggen. Bij twijfel even hier op het forum aangeven wat je denkt dat de schuldige(n) is.

Tijs.
 
Autoruns gebruikt,

In Winlogon zit helemaal niets
Zowel in Logon en Scheduled tasks staat niets wat verwijst naar verkenner of een te openen tabblad van de schijven. ik zie alleen bekende "teksten", zal ik maar zeggen
 
@ Theknight,

Ja, het zijn externe schijven

Goede vraag van TheKnight: Dat zou een verklaring kunnen zijn: Afhankelijk van welke standaardactie jij (ooit) hebt ingesteld voor resp. D: en E: kan die zich dan openen om de bestanden weer te geven.

Als ik google op: change default action when plugging in external drive
dan vind ik (bijv.) de volgende instructie: deze
Om snel met stappen 3 of 4 of verder aan de slag te kunnen:
Open Desktop / Bureaublad
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control.exe
Zet de weergave (i.p.v. Categorie) op "Kleine pictogrammen"
Klik op Autoplay (in NL versies van Windows: "Automatisch afspelen")
Doe de aanpassingen die je wilt, conform wat er in bovenstaande link staat. Kijk vooral naar plaatsen waar "Map en bestanden weergeven met Windows Verkenner"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan dat autoplay gebeuren zo niet vinden .

Wat ik wel zie is dit:

•If you connect a storage device to your PC (for example, a USB flash drive or other external drive), that device won't appear under Devices in AutoPlay. AutoPlay only shows non-storage devices, such as some digital cameras, video cameras, and phones. You can view storage devices in the This PC window in File Explorer.


Slofje

Gevonden,

Omdat ik niet het win 8.1 bureaublad gebruik zag ik die instellingen niet.
Ben dus naar het 8.1 bureaublad geggaan ( charmes) , pc instellingen opgezocht en de betreffende actie uitgezet.

iedereen bedankt voor het meedenken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan