Schermlayout in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik gebruik XP-pro SP2. Ik heb er 2 vragen over m.b.t. schermen.

1. Als ik een scherm open (bv internet-/windows- explorer) dan is dit een klein scherm en moet ik het handmatig vergroten. Hoe kan ik XP zo instellen dat hij altijd met maximaal scherm opent?
Onder W98 kon dit door het eenmaal handmatig te openen en dan te vergroten en weer af te sluiten. Bij iedere volgende opstart opende W98 dan het maximale scherm. Hoe werkt dat onder XP?

2. Ik wil dat de windowsverkenner altijd opent met de beeldinstelling op details, Nu opent hij altijd met de weergave pictogrammen. Hoe krijg ik die instelling ingesteld zodat hij ieder scherm opent met de weergave details?

1. met Ctrl ingedrukt slepen van de randen, vergroten naar beeldvullend, dan nog steeds met CTRL ingedrukt op het rode icoontje rechtsboven klikken.

2. Beeld, Details klikken. Daarn in Mapopties, Weergave kiezen Voor alle vensters instellen. (Moet je later Configuratiescherm e.d. weer op Pictogrammen zetten (eenmalig).

Laatst bewerkt:
Om Internet Explorer standaar groot te krijgen gebruik ik een gratis tool.
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/index.asp

Windows Verkenner kun je groot krijgen door:
1x rechtermuisknop op icoon van Windows Verkenner
Kies voor Eigenschappen
Daar kun je aangeven hoe deze opstart wordt bij Run (ik denk in NL bij uitvoeren) tweede optie van onderen. Zet deze op Maximaal en in het vervolg is deze ook beeldvullend. Doe dit voor alle snelkoppelingen die je gebruikt voor Windows Verkenner.

Instellen Windows Verkenner
Stel alles in zoals je wilt hebben
Ga naar Tools/Extra --> Folder Options
Tabblad View (tweede tabblad van links)
Klik nu op de knop Apply to all Folders
Staat in het engels bij maar stappen zijn verder hetzelfde alleen zelf even proberen te vertalen naar juiste kreet.

Dank je mikeo en boeing737 voor deze razendsnelle en rake reactie, het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan