schermpje bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdedeugd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
geachte lezers, ik word gek van het schermpje dat steeds verschijnt na het opstarten van mijn computer: er is een fout opgetreden bij get laden vanC/program files/acceleration software/antivirus/ssts mon.dll
kan de opgegeven module niet vinden.

ik heb van alles geprobeerd, ook nog gevonden :fout 0x800A138F.
ik heb de hitmanpro en NOD32 verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.

wie helpt mij?? c.de deugd

Kijk 's bij How to remove sstsmon error.

Lees vooral het gedeelte onder "important" goed.

Het programma Security Task Manager onderscheidt volgens hun het verschil tussen een bepaald systeembestand en een malware gekamoufleerd met de naam van dat systeembestand.

Het is zinvol om je systeem eens met het bovengenoemde programma te scanderen.

Succes :thumb:

Je kunt ook het volgende doen (dat zou ik overigens als eerste doen):

Run hijackthis en selecteer de onderstaande regel en klik vervolgens op de "Fix Checked" knop.

O4 - HKLM\..\Run: [StopSignSsTsMon] Rundll32.exe "C:\Program Files\Acceleration Software\Anti-Virus\sstsmon.dll",VerifyStatus

Herstart windows om te controleren of de foutmelding verdwenen is.

De volgende module in software lijst (van configuratiescherm) kan erop wijzen dat een dialer of een trojan-downloader in de pc terechtgekomen is: Msdmxm

In dat geval niet deïnstalleren via "add/remove programs"

Verwijder de regel m.b.v. hijackthis. Verwijder vervolgens de desbetreffende regel in uninstall manager (add/remove programs lijst in het configuratiescherm) handmatig.

Je kunt eventueel Trojan Hunter laten controleren of het gelukt is.

Zoek daarna handmatig naar bestanden met de extensie "tcf". Het zijn nl. de bestanden die Trojan Hunter heeft gevonden en vervolgens hernoemd. Deze bestanden kun je dan ook rustig verwijderen.

Laat je even horen of het gelukt is?

Nogmaals succes :D

Laatst bewerkt:
cdedeugd zei:
geachte lezers, ik word gek van het schermpje dat steeds verschijnt na het opstarten van mijn computer: er is een fout opgetreden bij get laden vanC/program files/acceleration software/antivirus/ssts mon.dll
kan de opgegeven module niet vinden.

ik heb van alles geprobeerd, ook nog gevonden :fout 0x800A138F.
ik heb de hitmanpro en NOD32 verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.

wie helpt mij?? c.de deugd
inmiddels heb ik alle tips gedaan, het volgende kwam eruit op het laatst:
C;\windows\systeem32\SKRules.dll(SDBot)(heb ik geplaatst op de add to ignore list.
ik ben 65 jaar , heb nog maar een klein beetje hersens over, maar ik weet niet wat ik nu moet doen!! misschien wel dom. maar ik vraag weer: WAT NU.?? mevr de deugd.
heel erg bedankt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan