schermresolutie 1024 bij 768 geeft rare kleuren bij 256 kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorien

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
de schermresolutie 1024 bij 768 werkt alleen bij 256 kleuren, maar hierbij worden de kleuren heel raar, alsof er minder kleuren zijn. deze resolutie werkt niet bij 16 bits kleuren. 800 bij 600 wel. maar ik wil graag een kleinere resolutie. wat moet ik doen om de kleuren juist te laten werken?

Als het goed is staat dat in je apparaatbeheer bij 'beeldschermadapters' (start->instellingen->systeem->apparaatbeheer)

Als het daar niet staat kan je het ook nog proberen met Everest home erachter te komen.

Bij Everest Home kun je dat zien bij Scherm -> Windows Video, daar staat welke videokaart je hebt.

Oude kaart

Je bedoelt waarschijnlijk dat je kleinere lettertjes wil, dus een hogere resolutie.

Hoe hoger de resolutie deste meer geheugen is er nodig on de kleuren goed weer te geven.

Bij de wat oudere kaarten zie dan vaak dat een hogere resolutie gepaard gaat met minder kleuren. daar is niets aan te doen.

Je herkend het omdat hij als je een hogere resolutie kiest zelf het aantal kleuren lager zet.

Eric.

ik heb een S3 Trio64V+ PCI (765) videokaart.
ik begrijp dat oudere computers dit niet onderstuenen, maar kan ik daar ook wat aan doen, of moet ik dan een snellere computer hebben of meer geheugen? of kan een update van een driver downloaden, zodat dit verbeterd?

Geen PC probleem

Het ligt zover ik kan zien niet aan je PC.

Ik kijk nog even verder maar het lijkt er op dat de kaart geen hogere resoluties aan kan.

Eric

Gaat niet verder dan 2 mb

Volgens mij mag je blij zijn dat hij nog 256 kleuren accepteert, 2MB geheugen is eingenlijk te verwaarlozen.

Dus ik zou een andere kaart kopen.

Overigens waarom een PCI kaart, heb je echt een bord zonder AGP slot ??

Eric.

help, vraag me niet zulke dingen! mn vader heeft mn comp in elkaar geknutseld, dus ik zou t niet weten. ik laat t hier maar bij!

ik heb het instelprogramma gedownload, maar dan vraagt ie waarmee ik het programma wil openen.. lukt dus niet echt!

Bedoel je dat je de zip file niet kunt openen

Wat je download is een 'zip' file.

Die moet je met WinZip, Rar of iets anders uitpakken.

Dan krijg je twee directory's (mappen) met in beide een setup.exe

Eric.

nu de driver is geinstalleerd is er idd iets veranderd, ik heb de mogelijkheid te kiezen voor een nog grotere resolutie en ik kan de grotere resolutie bij de juist kleuren instellen. maar als ik dit aanvink start de comp opnieuw op en is er niets anders, de ene keer gebeurt er niets en de andere keer zijn de kleuren nog steeds niet goed. is heir een oplossing voor of moet ik acepteren dat dit niet mogelijk is met mijn comp?

Op deze pagina heeft iemand.

Windows Video

--------------------------------------------------------------------------------

[ S3 Trio64V+ PCI (765) ]

Video Adapter Eigenschappen:
Apparaatbeschrijving S3 Trio64V+ PCI (765)
Chiptype Trio64V+(86C765)
DAC Type Intern
Geinstalleerde Besturingssoftware s3mm.drv
Geheugengrootte 1 MB

Video Adapter Fabrikant:
Firmanaam S3 Graphics
Productinformatie http://www.s3graphics.com
Besturingssoftware download http://www.s3graphics.com/DRVVIEW.HTM

Problemen en Suggesties:
Probleem Minder dan 4MB videogeheugen gevonden. Upgrade uw videokaart voor betere prestaties.

PCI / AGP Video

--------------------------------------------------------------------------------

Apparaatbeschrijving Apparaattype
S3 Trio64 V+ (86c765) (Hercules Graphite Terminator 64 Video) Video kaart

Desktop

Bureaublad eigenschappen:
Apparaat Technologie Rasterweergave
Resolutie 1024 x 768
Kleurdiepte 8 bit
Kleurvlakken 1
Lettertype-resolutie 96 dpi
Pixel Breedte / Hoogte 36 / 36
Pixel Diagonaal 51
Vertikale Verversingssnelheid Standaard

Deze redt wel een hogere resolutie met maar 1 MB bij 8 bit kleuren.

Jorien,

Het probleem is waarschijnlijk dat je een kaart hebt van voor 1999.

Kijk nog wel even verder.

Kan ik niet rekenen

Een kleurdiepte van 8 bit, denk even goed na.

Een byte is 8 bit en dan kreeg je .... HEEL goed 256 mogelijkheden. (ofwel twee tot de achtste macht)

Verder zoeken heeft echt geen zin.

Eric.

Klopt inderdaad.

Ik was aan het typen en surfen tegelijk, dacht even niet verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan