Schermresolutie Compaq S710

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvermeij@norf

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik heb een PC overgenomen. Daarna extra partitie aangemaakt en alles via een Restore CD opnieuw geinstalleerd. In het configuratiescherm kan ik echter alleen de laagste schermresolutie kiezen. Ik heb de driver van de Compaq S710 gedownload en geinstalleerd. Echter zonder resultaat. Ik kan nog steeds alleen de laagste resolutie kiezen en alleen 2 of 16 kleuren selecteren. Volgens het apparatenbeheer is de juiste driver geladen maar dit is een standaard VGA driver. Hoe krijg ik het voor elkaar dat een driver met meer mogelijkheden wordt geladen?

IS de pc ook een compaq (of alleen de monitor?).
In geval dat de pc een compaq is, kan je bij Compaq (tegenwoordig HP) op zoek gaan naar de juiste driver voor je videokaart.

In geval van geen compaq pc (of als je er niet uitkomt) Everest home downloaden en installeren en daarmee kijken welke videokaart in de pc zit.

De PC is ook een Compaq Deskpro. Ik heb de driver (Compaq S710) vanaf de HP site gedownload en geinstalleerd maar dan kan ik nog steeds alleen de laagste resolutie kiezen. Het lijkt wel of de nieuwe driver niet wordt geladen. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan de driver downloaden, vervolgens de gedownload file opstarten, waarna ik de melding krijg dat de driver geinstalleerd wordt en daarna de PC opnieuw opstarten en vervolgens in het configuratiescherm de resolutie proberen te veranderen. Graag advies.

Je hoeft ook niet de driver te hebben van je monitor (s710) maar van je videokaart.
Welk type deskpro is het precies? (kijk ook even ergens naar een sticker met het modelnummer, dat is wat preciezer)

Ik ging er ook vanuit dat de genoemde driver voor de grafische kaart was. Ik weet niet of er een sticker op de PC staat. Ik ben nu op het werk dus ik kan niet kijken, maar als dit niet het geval is moet ik dan de kast openschroeven om de kijken of er iets op de videokaart staat?

Hallo !

Nee, het tooltje Everest downloaden !

Zie de link van Maestro12 !

Greetz,

Harry.

Gevonden

Maestro 12 en Harry, heel erg bedankt. Everest is een perfecte tool om de driver te vinden.
Het installeren van de nieuwe driver heeft ook meteen mijn probleem met de zwarte lijnen in Word opgelost. Dit probleem had ik onder de sectie Software/Office gemeld. Ik zal het daar afmelden. Rest mij nog een vraag over de email settings die ik in de daarvoor bestemde sectie zal plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan