schermresolutie instellen bij Nvidia kaart ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb al wat jaren Ubuntu op mijn computer draaien. Vandaag heb ik een AGP kaart bijgeplaatst met een Nvidia chipset, omdat de onboard kaart nog slechter was. Vervolgens heb ik de restricted driver voor Nvidia gedownloaded en geïnstalleerd. Nu wilde ik nog mijn scherm een fatsoenlijke resolutie geven, maar hij wijgert wijzigingen in de Nvidia X server settings te overnemen. Nu draai ik 800*600@60Hz of zo, terwijl ik vroeger 1024*800@80Hz kon draaien met de Intel onboard kaart.

Hoe moet dat dan of kan ik beter weer terug gaan?:shocked:

Het is een Geforce4 mx4000 kaart en ze doet het onder XP zonder problemen. Intussen kan ik de schermresolutie wel wijzigen naar 1024*768@85Hz, ik kan deze resolutie ook accepteren, maar niet opslaan.

Ik gebruik Ubuntu 09.10.

Vermoedelijk moet ik de x-server instellingen handmatig invoegen, maar hoe doe ik dat?

Ik ben niet zo thuis in de videokaart configuratie onder ubuntu, maar als je nvidia-settings hiervoor gebruikt dan moet je deze met root-rechten starten om de configuratie op te kunnen slaan. Anders kun je de wijzigingen wel doorvoeren, maar blijven deze niet bewaard.

Bijvoorbeeld door het volgende in een shell in te geven:
Code:
sudo nvidia-settings

Dat was dan de oplossing. Ik moet blind zijn geweest (of overwerkt...):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan