Schermresolutie niet aan te passen na upgrade windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris0

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Hallo,

Ik heb onlangs mijn oude windows XP eraf gehaalt en Windows 7 erop gezet.
De installatie is goed verlopen. Echter is mijn beeld nu velen malen vergroot.
Ik heb geprobeerd de resolutie aan te passen en google afgezocht naar oplossingen, dit hielp echter niet.
Hopelijk weten jullie iets?

Hieronder Screenshot:
1280753017-190.jpg

Systeem informatie:
1280753284-560.jpg

Alvast bedankt.

Dit probleem heb ik ook gehad!
Wat ik heb gedaan is drivers voor mn scherm gezocht en ook voor mn videokaart, nadat deze up-to-date waren was het probleem er nog steeds. Ik wist dat ik een resolutie van 1440x900 moest hebben en heb(nadat ik de driver up-to-date had!!) een custom resolutie gemaakt. Volgens mij is te dit vinden onder het kopje geavanceerd in het eerste plaatje;)

Dus eerst even je drivers goed doen, zou ik zeggen. Als het dan niet werkt moet je een custom resolutie maken...

Bedankt voor je reactie, al de drives zijn up-to-date. (zie links hieronder voor screenshot)
Screenshot 1
Screenshot 2

Heb ook windows update laten controleren op updates, maar na installaties bleek dit ook niet te helpen.

Zou je me kunnen vertellen hoe je een custom resolutie kunt maken? Alvast heel erg bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:)

Je drivers zijn dus kennelijk niet up to date, anders had je namelijk de resolutie kunnen aanpassen. Wat er nu geïnstalleerd is, is een standaard VGA adapter. Wat betekend, dat niet de volledige driver van de fabrikant geïnstalleerd is. Je zal er dus eerst achter moeten komen welke videokaart je hebt. Indien deze onboard zit welk moederbord je hebt.

Kennelijk kun je deze niet downloaden, staat ook duidelijk bij Intel aangegeven;
Windows 7* drivers are not available for the following older Intel® graphics controllers:
Bron je eigen link.

Mogelijk kun je wel Vista drivers vinden, deze zijn prima voor Windows 7 te gebruiken.

Drivers voor vista heb ik niet kunnen vinden, echter wel voor windows xp. Deze heb ik geïnstalleerd en het werkt!

Hartelijk dank voor je reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan