schermresolutie niet meer te veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauluspolder

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Nadat ik de PC van mijn vrouw ( 98SE) heb ontdaan van een soort virus (malwarealarm) léék hij alleen nog maar in de veilige modus te kunnen starten. Omdat hij nog wél in het netwerk zat heb ik verder gezocht en bleek de schermresolutie te laag ingesteld. ( 16 kleuren) , standaard display adapter VGA) maar ik kan hem ook niet meer veranderen....

Op internet overal gezocht noppes....

Bij het opstarten komt de melding kan gdiplus.dll niet vinden. Als ik in het opstartmenu alles niet aanvink, blijft deze mededeling achterwege.

Alvast bedankt voor je reactie

Uhhh.... nee, de handleiding heb ik niet meer. De driver videokaart... oeps, wat voor videokaart heb ik? Ik ga even zoeken of ik daar achter kan komen , ben benieuwd.

dag Gijs, alles gedaan en het gaat goed TOTDAT ik de driver van de S3 TRIO 3d kaart probeer de installeren: want in de zip file die ik heb gedownload staat wel een uninstall, maar geen install.exe. Hoe kan ik hem installeren? Jij ook fijne kerst trouwens.

Jij ook fijne kerst:)!
Probeer alle bestanden in dat archief eens uit te pakken in een map op het bureaublad.
Klik dan rechts op Deze Computer --> Eigenschappen --> Hardware --> Apparaatbeheer.
Zoek dan je videokaart op en klik weer rechts op eigenschappen.
Dan Stuurprogramma --> Stuurprogramma bijwerken --> Ik wil zelf kiezen, en selecteer de map waar je alles hebt uitgepakt bij "Ook op deze locatie zoeken".
Werkt dit?

PS: Zo moet het in XP, in 98 zal het misschien iets anders zijn maar wel ongeveer hetzelfde.
Ik heb namelijk vroeger ook mte 98 gewerkt.

staat er een inf file in die zip bestand?

Pak die zip eens uit in een aparte map.

Laat windows zoeken naar nieuwe hardware of doe dit via apparaatbeheer en drivers updaten onder het kopje van je grafische kaart.
Navigeer naar de map die je net hebt gemaakt en selecteer de inf file.
Dan wil deze zich vaak nog wel installeren.

helass... ik krijg dan als melding dat het beste stuurprogramma er al op zit. .. Toch heb ik het idee er dicht bij te zitten. Toen ik uit de Windows lijst een S3 stuurprogramma koos( mijn trio 3d stond daar niet bij dus koos ik algemeen ) was het wél mogelijk om via instellingen -> beeldscherm de resolutie te veranderen. Direct daarop gevolgd kwam overigens de foutmelding dat er geen compabiliteit was. Heb toe alles afgesloten en weer opgestart zodat de computer zelf de monitor en d e grafische kaart is gaan installeren. Zonder resultaat overigens.
Ik heb het idee dat de gedownloade driver goed moet zijn ( van s3 zelf afkomstig) , maar installeren gaat nog steed niet. Ik blijf proberen, jullie alvast bedankt voor het meedenken so far!

Hoera! Opgelost!
Gijs bedankt voor je handige links waardoor ik het type kaart ontdekte , jack, bedankt voor je .inf file tip: uiteindelijk is het op die manier opgelost.
Fijne dagen,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan