schermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thei56

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
45
Hoi,

Onlangs heb ik een nieuwe (medion) PC gekocht en de schermresolutie aangepast naar de hoogste resolutie. Elke keer als de pc afgesloten en opnieuw gestart wordt is de ingestelde resolutie verdwenen (veel lager) en moet ik ze dus weer opnieuw instellen. Hoe kan ik de ingestelde resolutie behouden?

Bedankt alvast Thei.
 
Klik je wel om "Apply" voor dat je de scherm met de resolutie instellingen sluit?

zo, ja dan kan het zo zijn dat je videokaart deze resolutie niet aan kan. Heb je zelf aanpassingen aan de pc gedaan of is de software en de hardware na aanschaf het zelfde gebleven?
 
Als de monitor of videokaart het niet aan zou kunnen zou je ook geen beeld moeten hebben maar probeer eens een resolutie lager en klik op toepassen of apply en dan pas op oke.
Test het nu nog eens
 
Het is een splinternieuwe PC met een NVIDIA GeForce GT220 videokaart.
Het is wel een ouder LCD scherm van het merk Gericom. Ik weet niet of er speciale drivers geinstalleerd moeten worden. "
Als ik de resolutie verander heb ik alleen een "goed" beeld bij 1024x768 (wordt ook mee opgestart) en bij de hoogste resolutie een prima beeld.
Uiteraard geef ik een "apply" als ik de resolutie verander.

Groeten Theo
 
is het mogelijk dat de account waaronder u de resolutie aanpast geen administrator rechten heeft?
Windows heeft een optie gemaakte aanpassingen niet op te slaan en als je account administrator is zou dit niet moeten werken.
Probeer het dus eens onder een administrator account en meld even of het dan werkt.
 
Hoi,

Ik heb administrator rechten. Ik heb inmiddels het idee dat de resolutie wijzigd als er een automatische update heeft plaats gevonden?! Zou dat kunnen en is dat op te lossen? Maar dit is inmiddels ook niet meer het geval.
Wat wel gebeurd is dat zodra ik het bureau blad op het scherm heb en een muisklik geef wordt het beeld ff zwart en vervolgens is het beeld in de juiste resolutie! (?)

Groeten Thei
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nu opgelost door de allernieuwste driver te installeren.

Thei:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan