Schermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Hallo mensen,

Ik heb laatst een nieuwe PC aangeschaft, maar er is één probleempje mee: bijna elke keer wanneer ik mijn computer opstart, is de schermresolutie veranderd naar 800x600. Dit is wel terug te zetten naar 1280x1024 waar het normaal op staat ingesteld via Vormgeving > Beeldscherm > Schermresolutie.
Het vervelende is gewoon dat ik bijna iedere keer na het opstarten de resolutie kan terugzetten. Mijn vraag is dan ook of jullie dit probleem kennen en er een oplossing voor weten.

Informatie van mijn PC:

Processor: AMD Phenom II X4 955
Werkgeheugen: 2x2 GB DDR3 RAM
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 32bit
Scherm: Samsung Syncmaster 171s
Videokaart: XFX Radeon HD 4890: stuurprogrammaversie 8.681.0.0: 24-11-2009

Met vriendelijke groet,

Rutger

@Reumes,

Mogelijk is de op het mobo aanwezige grafische kaart niet uitgeschakeld.
Controleer dat via apparaatbeheer in het Configuratiescherm en doe dat evt alsnog.

Als een driverupdate (tip van Crash) niet (direct) helpt, dan zou je Driversweeper kunnen installeren, dan die nieuwe grafische kaart-driver deïnstalleren, pc herstarten, Driversweeper de laatste resten van alle grafische drivers laten deïnstalleren, weer herstarten en dan die nieuwste grafische kaart-driver nog een keer installeren.

Werkt het dan nóg niet, kijk dan in deze discussiedraad.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Bedankt voor jullie reacties. De driverupdate heeft niet veel geholpen, maar de tip van vanveelen was handig. Ik vond op internet ergens een topic van iemand met hetzelfde moederbord en hij had het opgelost door in de BIOS de IGP uit te schakelen. Dit heb ik dus gedaan en het heeft geholpen.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Rutger :thumb:

Heel mooi dat je probleem is opgelost. :thumb:

Nu je vraag is opgelost, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan