schermverlichting laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
De schermverlichting van mijn laptop lijkt opeens op halve kracht te werken. Er is wel sprake van egale achtergrondverlichting maar veel te donker. Is er mogelijk sprake van een ingeschakelde spaarstand in Vista, of is het uberhaupt mogelijk de helderheid te verhogen in laptops? Of is er gewoon een lampie kaduuk??

De backlight is dus te donker. Ga eens naar Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Energiebeheer.

Nu heb je links al een knop 'De helderheid van het scherm aanpassen', maar je kunt ook
per energiebeheerschema de helderheid aanpassen. Maar als je dit nooit hebt aagepast,
is er ben ik bang iets anders mis... Je garantie loopt nog? :confused:

Elke laptop die ik ken, heeft ook de mogelijkheid om de intensiteit van de backlight te verminderen/vermeerderen.
Vaak is dit een combinatie van de Fn toets met één van de Functie toetsen bovenaan het keyboard.
Bepaalde software kan er inderdaad ook voor zorgen dat bijvoorbeeld de backlight verminderd wordt, wanneer de laptop via de accu werkt in plaats van via het stopcontact.

In Vista kan ik nergens zo'n mogelijkheid vinden?!

Als je niet weet welke toets dat moet zijn, dan zou ik de handleiding van je notebook even lezen. Daar zou het in moeten staan.

Heel stom zat op de bovenste rij te kijken, was erg onduidelijk aangegeven (symbool) maar zat op de pijltjestoetsen. Maar heeft Vista ook zoiets ingebouwd??

Normaal gesproken zijn dat laptop specifieke functies, en zitten die dus niet ingebouwd in een besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan