scherpte visitekaartjes in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb in photoshop visitekaartjes gemaakt op de grootte 5/9cm.
Als ik ze dan in Word plak hebben ze ongeveer dezelfde grootte van de vooraf afgebakende kaartjes in Word.
Ik moet ze iéts uitrekken aan de pijltjes.
Bij het printen komen ze wazig over. De letters zijn niet scherp. Aan het afdrukken kan het niet liggen want andere dingen worden wel scherp afgedrukt.
Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen ?

' tja, is wel goed maar diegene die ik gemaakt heb zijn heel gepersonaliseerd en ik zou ze scherp willen maar dat lukt niet zo goed.

Importeren ipv plakken

Ik ken het verschijnsel. Als ik een afbeelding in Word plak, bijv. uit een screen-capture programma - dus via het Klembord, krijg ik het verschijnsel dat je beschrijft. Als ik daarentegen de afbeelding opsla en dan in Word importeer (Invoegen/ Figuur...) dan treedt er geen vervorming op.

Ik doe het op de manier die jij beschrijft, via invoegen figuur uit bestand en toch is het vervormd.
??????

Hai Claudine, :d

Het is altijd lastig met plaatjes werken.
Als jou plaatjes exacte afmetingen in Pixels hebben (en dus erg klein zijn qua kb) dan is het logisch dat deze gaan vervormen. (hoe groter de foto hoe makkelijker deze zich laat uitrekken zonder te vervormen)

Soms kun je echter toch via de werkbalk afbeelding (rechtermuisknop afbeelding) een goed resultaat boeken.

Dit doe je door te spelen met de knopjes:
* Meer contrast
* Minder contrast
* meer helderheid
* Minder helderheid
* Beginwaarden afbeelding (voor als het niet lukt)

En wellicht ben je daarmee geholpen.

Het formaat waar Word het liefst mee werkt is *.bmp dus wellicht kun je het plaatje opslaan als bmp en lukt het dan wel. (in Paint bijvoorbeeld)

Succes! :thumb:

Hai Claudine, :D

Graag gedaan!
Wil jij nog even vertellen welke actie exact de oplossing gaf?

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan