schicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
P IV, 1.60 Ghz, 256 mb ram, windows XP Prof, NAV 2003 ZoneAlarm en niet te vergeten ADSL; om de zoveel minuten (1, 2?) komt er een schicht over het scherm waarbij ik in een splitsecond een venster zie. Ik kan niets onderscheiden op het schermpje daarvoor gaat het te snel. Die schichten zijn echter lastig. Ik dacht misschien moet ik de venieuwingsfrekwentie hoger of lager zetten. Ik zie geen verbetering. Ik heb adaware toegepast. Geen verbetering.

Wat kunnen jullie me aanraden?

sgrav000

Zone Alarm er af te gooien
programma is een beetje paniekerig vind ik zelf en heb er ook niks anders al problemen mee gehad
zelf zorgt het ook voor vervuiling

Geplaatst door sgrav000
P IV, 1.60 Ghz, 256 mb ram, windows XP Prof, NAV 2003 ZoneAlarm en niet te vergeten ADSL; om de zoveel minuten (1, 2?) komt er een schicht over het scherm waarbij ik in een splitsecond een venster zie. Ik kan niets onderscheiden op het schermpje daarvoor gaat het te snel. Die schichten zijn echter lastig. Ik dacht misschien moet ik de venieuwingsfrekwentie hoger of lager zetten. Ik zie geen verbetering. Ik heb adaware toegepast. Geen verbetering.

Wat kunnen jullie me aanraden?

sgrav000

Hoi,

Is het geen spyware wat "voorbij schicht"?
Zou eens scannen met Ad aware.

Grtzzz.

Funzip, zoals ik al schreef, heb ik reeds AdAware toegepast. GTD, het kan ZA zijn. Dit is nieuw van ZA. IK heb ZA allang en hij heeft nog nooit zoiets gedaan. Ik heb ZA echter nodig en misschien installeer ik hem opnieuw na eerst de computer te hebben schoongemaakt.

Beiden dank voor jullie reactie.

sgrav000

opgelost

Het had niet met ZoneAlarm maar met AdAware van doen. AdAware 6 wilde de reffile niet updaten. Toen ik heb ik build 6.181 geïnstalleerd en de problemen waren voorbij.

Dank voor het meedenken.

sgrav000

toch niet opgelost

Het in een split second tevoorschijnschieten (een woord dat duizend keer zo lang duurt als het aktuele verschijnen van het venstertje) is helaas niet voorbij. Ik ben ten einde raad. De 'popping up' gaat gepaard met een geluidje dat ik heb ingesteld voor het openen van een scherm (pom-pom).
Ik heb een advies gevolgd en ZoneAlarm er af gegooid: het gaat gewoon door. Bovendien zei de helpdesk van ZoneLabs dat zij nog nooit van dit euvel hadden gehoord.
Ik heb de beeldscherm eigenschappen aangepast (zoals het refresh rate van het beeldscherm, de kleur, de resolutie) het helpt niet. De volgende programma's starten op:
Acrobat Assistant d:\progra~1\adobe\acroba~1.0\distillr\acrotray.exe All Users Common Startup
GetRight - Tray Icon d:\progra~1\getright\getright.exe All Users Common Startup
MSConfig d:\windows\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe /auto All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
MSMSGS "d:\program files\messenger\msmsgs.exe" /background X-R0ZUEYPQRKZ2P\Wilfred HKU\S-1-5-21-1177238915-1547161642-725345543-1003\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Microsoft Office d:\progra~1\micros~2\office10\osa.exe -b -l All Users Common Startup
Reminder reminder.lnk X-R0ZUEYPQRKZ2P\Wilfred Startup
Zone Labs Client d:\progra~1\zonela~1\zoneal~1\zapro.exe All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
ccApp "d:\program files\common files\symantec shared\ccapp.exe" All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
ccRegVfy "d:\program files\common files\symantec shared\ccregvfy.exe" All Users HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
desktop desktop.ini NT AUTHORITY\SYSTEM Startup
desktop desktop.ini X-R0ZUEYPQRKZ2P\Wilfred Startup
desktop desktop.ini .DEFAULT Startup
desktop desktop.ini All Users Common Startup

Kan iemand me zeggen wat er aan de hand is?

B.v.d.

sgrav000

Ik zie niks vreemds bij je opstart staan.
Mischien is het wijzer om ff een Hijack this log te plaatsen.
Download: HijackThis Zorg dat je minstens versie 1.97.2 hebt. Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.
Fix nog niets. Er zitten ook dingen tussen die je echt nodig hebt.

Graag je log in deze topic plaatsen;
Helpmij tegen spyware offensief
Lees het eerste bericht ff goed door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan